Måla hästtransporten!

A

anna210

Antar att detta inlägg passar bäst här...?

Ska måla hästtransporten och vill ha råd om vilken sorts färg man ska använda.
Det är en brun Kylinge och färgen börjar bli lite grådassig.
Någon som har tips?
Vet någon var man kan köpa sådana där Stripes att klistra på sidan av transporten? Är de dyra?

Sv: Måla hästtransporten!

Det är svårt att få ett hållbart resultat med färg på karosseriplyfa!
Har du provat att olja transporten? Har en inakorderad i stallet som precis oljat sin Trane -87 och den blev kanonfin, brun och fin igen. Kanske värt att försöka?

Stripes kan du köpa via återförsäljaren om du vill ha orginal, dom kan säkert kosta mellan 500-1000:- beroende på om man ska ha loggor etc. Tycker det är vansinnigt dyrt med tanke på att det egentligen är reklam :smirk: .
Annars kan du kolla på Biltema, dom har stripes i olika färger för betydligt billigare peng.

Lycka till med renoveringen!

Senast ändrad:

Hej!

Vet du vad det var för sorts olja? Finns ju massa olika :)

Han använde helt vanlig träolja för utomhusbruk, inköpt på Byggmax för ca 100-lappen!
Om du pratar med dom i affären och berättar att den ska vara till karosseriplyfa så hjälper dom dig att få rätt produkt.

Tack för svaret! :d
Ska kolla upp det där med träoljan.

Jag köpte min träolja på Rusta, fem liter för 99 kronor.

Tvättade transporten med högtryckstvätt, lät den torkade och oljade sedan in allt trä två gånger med ett par dygns mellanrum.

Jag lovar att den blev som ny! (Det är en Ifor Williams -93:a)

Immer

Vet du vad träoljan hette?
Finns säkert massor av olika träoljor...
Var den färgad? :bow:

Liknande trådar

Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
304
Senast: warg
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 145
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
643
Senast: WildHorse
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
2
Svar
22
· Visningar
1 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka