Måla golv?

J

Juuwliaa

Vi ska flytta till en lägenhet om någon månad, den är under renovering just nu. Nytt golv får vi i kök, vardagsrum, hall osv men inte i sovrummen, och där är det väldigt fula korkmattor i en rödbrun färg :cool: En kompis till min mamma har en lägenhet intill, med samma mattor, och hon har målat golvet grått. Men färgen verkar inte hålla så bra och det blir lätt repor osv om man drar sängen eller något.

Funderar därför på om det finns någon bra färg som håller bättre?
 
Sv: Måla golv?

varför inte lägga in laminatgolv? Det kan du lägga direkt på med sånt där man lägger emellan "skumaktigt" :idea: Du kan liksom få tag på ek-laminat för 50 kr/kvm om du vill.... :) om det inte finns ännu billigare.... kolla byggmax, ikea, bauhaus, Coop Bygg.... etc
 
Sv: Måla golv?

Jag la in klicklaminatgolv från ikea för 69kr/m2. Lätt, billigt, snyggt och ok lättstädat.
 
Sv: Måla golv?

Är det hyreslägenhet så skulle jag aldrig våga mig på att måla golvet, jag tror det är svårt att få det riktigt bra och risken är då stor att du får betala för att återställa golvet är du flyttar.

Lägg hellre in ett laminatgolv då, för det kan liksom inte gå fel. Tror dessutom att prisskillnade inte blir så stor med tanke på hur billiga laminatgolven är idag.
 
Sv: Måla golv?

Rusta har haft laminat i olika "träslag" från 29kr/kvm och det kostar ju nästan inget (Om det inte är hela lagårn man ska lägga om.) :)


Shit blev tvungen att ändra råkade tipsa dig om laminatgolv i olika FÄRGER. Haha
 

Liknande trådar

Hemmet 3e tråden relaterad till hemmet och vi har inte ens flyttat in... 😅 men den här är lite generell också. Jo, jag läste nyligen (jag...
Svar
1
· Visningar
466
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 924
Senast: Ullmerkott
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 238
Senast: Ajda
·
Hemmet Skapar en egen tråd för detta eftersom det sannolikt är någon annan i framtiden som kommer ha samma problem. Vi målar om lägenheten och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
15 204

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp