Måla eget porslin

MissFideli

Trådstartare
Nån som gjort det? Räcker det med att köpa en vanlig vit tallrik på t.ex Rusta och måla på, eller måste det vara nått speciellt?

Sv: Måla eget porslin

Jag är inte så bra på porslingmålning men det har ju att göra med vilken färg du ska använda. Är det sådan som du bränner hemma i ugnen i köket kan du ta vad som helst. Man behöver nog inte oroa sig förrän det går över 1000 grader.

Sv: Måla eget porslin

Det beror nog lite på hur du tänker måla.
Panduro har porslinspennor som är JÄTTEROLIGA att pynta med, men det ska ju "brännas" i ugnen (ganska låg temperatur under ganska lång tid) för att fästa.

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
734
Senast: Åsa A
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·
Anläggning Jag behöver hjälp känner jag. Har varit i min lokala färghandel och försökt köpa färg till stallet men får olika svar av personalen. Jag...
Svar
9
· Visningar
703

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka