Mål för 2010

Sv: Mål för 2010

Att få komma ut och tävla igen :idea:

;)

Samma här! Efter några år som arrangör (inlåst i sekretariatet :crazy:) så vill jag också få rida de roliga banorna igen! Äntligen är den lilla bruna frisk från sin vrickning och vackra fuxen är tänkt att debutera på tävlingsbanan som ridhäst och inte löphäst - hoppas han kan komma ihåg skillnaden :eek:

Mitt mål för mig och mina ponnyer :

Zipp: Kvala och starta enstjärnig fälttävlan, 110 cm hoppning och LA dressyr. Sen får vi se om det blir i början eller slutet av året! ;)

Gräns Tartuffe: 100 cm hoppning och LA dressyr på minst 65 % :D

Om allt går som det ska, det vill säga :)

Mitt mål för mig och mina ponnyer :

Zipp: Kvala och starta enstjärnig fälttävlan, 110 cm hoppning och LA dressyr. Sen får vi se om det blir i början eller slutet av året! ;)

Gräns Tartuffe: 100 cm hoppning och LA dressyr på minst 65 % :D

Om allt går som det ska, det vill säga :)

Klart det går Bra:banana:
-Det e ju Zipp :devil::devil:

/Max

Jag hoppas det! Men vi har haft sån otur nu att 2 av 3 hästar har varit sjuka/skadade. Men båda hålls på att sättas igång nu igen! :D

Nej men där är ju Zipp!! Är det okej att jag tar bilden? Vart och när är den där bilden tagen? :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Jag hoppas det! Men vi har haft sån otur nu att 2 av 3 hästar har varit sjuka/skadade. Men båda hålls på att sättas igång nu igen! :D

Nej men där är ju Zipp!! Är det okej att jag tar bilden? Vart och när är den där bilden tagen? :angel:

Ser ut att vara Leksannds nerhopp längst ut mot vägen.

Jådå,
Det var Leksands nedhopp på SM2003

Vad ni kan!

-Finns den banan kvar förresten?

Michaela visst får du ta bilden -fast den e lite suddig
-har fler bilder som är bättre -PM'a din email så kan jag skicka

/Max

Jaha där fick jag veta någonting nytt om min ponny! ;) Jag visste bara att han hade gått SM 05 och lag sm 01..

Tack! Har just pmat min mail till dig. :laugh:

Banan finns kvar, men de har mest haft debutant och nån enstaka lätt de senaste åren

Dotterns mål inför 2010 är att bli stabila i lätt klass och 120 hoppning. Ev starta 1* på Gärds som säsongsavslutning :laugh:

*kl*

Lilla hästen ska fortsätta gå lättklass tills matte känner sig mogen att rida 120-hoppning :angel:

Eller i alla fall tills han känns redo (han blir 8 nästa år och är då riden i tre år). Det är första gången jag känner att jag har en riktigt bra häst i min ägo och därför rider jag hellre en säsong extra på låg nivå så han verkligen är redo när vi går upp en klass :)

Gammelgubben ska ridas och tränas. Känns det bra och jag har tid så fortsätter jag tävla honom och ser vartåt det bär (var ju ganska kul att bara lattja runt och vinna debutant :angel: :D ) och annars så ska familjeförsörjaren aka Mamma ta över honom och lära sig hur man rider fälttävlan på fullblod (läs; hon kommer att märka hur det känns att hoppa en häst med inbyggt gassystem :p ).

Mitt mål är att starta debutant första gången i mitt liv med min Älskling Elton :)

*kl*

2010 känns än så länge ganska långt borta, men det går ju fort nu iofs...i höst blir det hoppning, 4 tävlingar kvar + Globen, ska bli spännande att se hur nya bettet funkar inomhus. I dressyren så åker kandaret på om någon vecka, återstår att se vad köttbullen tycker om det. :)

Våren kommer även den att spenderas i 100-klass, till matte tycker allt i terrängen känns plättlätt & Q slutar tjafsa på hinder före vatten. Hösten har ju funkat bra, men de banorna har inte direkt ställt några svårare frågor vid vattnet. I dressyren SKA de under 50 straff, jag vet att de kan. ;)
Hoppningen ska väl förhoppningsvis fortsätta vara felfri, på de fem (5!) tävlingar han har gått i år har han sammanlagt rivit ett hinder. :love:

I banhoppningen får vi se vad de hittar på, förhoppningsvis blir kvalen klara redan i höst. Kanske blir det 1,30 till våren, eller när utomhussäsongen drar igång.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det är dags för Folksam SM i fälttävlan för seniorer, young rider och juniorer, som i år arrangeras i samband med de internationella...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Gunnar
·
Dressyr Nu börjar säsongen dra sig mot sitt slut och vinterträningen ta vid. Alltid kul att sammanfatta tävlingsåret och tänka framåt mot nya...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: Maoam
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 639
Senast: Ramona
·
Hästvård Hej, min häst har i princip vilat sedan september förra året då han först fick en stor blödning i gaffelbandet som tagit lång tid att...
Svar
7
· Visningar
1 510

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka