Mål för 2010

fio

Trådstartare
Tänkte starta en ny tråd eftersom det är lite dött här! Så vad har ni för förhoppningar inför nästa säsong och vilka mål har ni satt upp!

Jag kan ju börja...

Mina mål för Pärlan är att komma ut i debutant till våren och starta så många som det behövs för att han skall tycka debutant är löjligt därefter samma sak i lätt klass, mitt mål nästa år är att han skall bli startklar för * klass utan att för den saken skull starta * klass.

För Hille och juniorens del så blir det lätt klass och * klass och årets mål blir start i junior SM i augusti på Sämsholm. Evelina är sistaårs junior nästa år så ett SM vore ju kul för hennes del.

Sv: Mål för 2010

Låter spännande med nya hästen, hoppas det går bra i eftermiddag!

Mitt mål för nästa år (har avslutat säsongen nu när det gick så bra i Örebro) är att starta så många 100-klasser jag har råd med:o så att det känns plättlätt vilken bana man än skulle komma till. Sen får vi se om det möjligtvis kan bli start i * 2011...

Dessutom tänkte jag försöka starta 130 eller i alla fall 125 i hoppningen och få till lite fler dressyrstarter:D

Mitt mål är att starta *-ig nästa år..och kvala till breeders igen...
Blir till att starta Lätt hela våren har jag tänkt och känns de bra går vi upp i *-ig om han fortsätter va lika stabil som han varit...och då blir det troligtvis breeders finalen också hoppas vi :)
blir ju då också 120 hoppning till våren..hade tänkt debutera det nu under sen sommaren/hösten men ställde av min 1 månad nu efter breeders så det får bli till våren ist.

Mitt mål 2010 är att jag ska komma ut på debutantnivå med min häst och kunna tävla några sådana tävlingar så hon känns stabil.
Målet är även att hoppa 1,20 i banhoppning.

Mina mål är att min häst börjar ha en mer ärlig bjudning i terrängen, och "suga tag" i hindren utan att vara istadig och nervig. Han gillar det, men det är mer nerv i honom än vad jag själv insett tidigare. Kommer fortsätta rida lätt klass hela nästa år, startar EV. enstjärnig till hösten om han går som tåget och känns redo, men i nuläget håller vi oss kvar i lätt klass.
Kommer troligtvis satsa lite mer på hoppningen och dressyren, tänkte försöka börja rida 130 och bli stadig i det, samt få till de där lokala dressyrtävlingarna :angel:

Mitt mål är att min kamel ska hoppa med förtroende igen till nästa säsong. Kommer att bli mkt terrängträning för vår del både i höst och till våren, för detta ska tusan lösa sig!
Gör han sen det ska det nog bli "åter-debut" i 1* tänkte jag :)

I övrigt vore det skoj att komma ut i ngn 130 nästa år, (och MsvA-dressyr om allt är på plats och andan faller på)

Låter spännande med nya hästen, hoppas det går bra i eftermiddag!

Jaaa det gick jättebra :) Pärlan var felfri i båda starterna 95 och 1m men det roligaste var att han var rätt trött i huvudet efter första rundan (ganska trångt där inne för honom) men sedan laddade han om till andra rundan och visste precis vad han skulle göra och var pigg och taggad och hoppade mkt bättre än i första rundan. DET gjorde mig jätteglad :love:

Ja mina hoppmål för nästa år blir start i 110 och 120 till hösten , i dressyr blir det LB och låga LA klasser.

Hmmm....å vad kan då jag ha för mål utan häst??

Jo mitt främsta mål är att förse Brun Ryttare med så mycket festis att hon rider som hejsan!:banana:

Sen ska jag hitta mitt coach-kort i en cornflakes kartong (jo vissa människor har hittat både sina körkort o sin veterinärlegitimation i såna...:cool:) och coacha fio till såna stordåd hon inte hade en aning om att hon ville....:angel::D

Eller kanske kanske jag snubblar över en miljonär som så gärna vill låna ut en unghäst till småklasser....:idea:

målet för 2010 med min kallblodstravare är att starta debutant :) satsar nog mot sommaren/hösten, men går allt på räls så kanske det blir debutant i maj.

Japp, det räknas! Då är du ju rejält på gång :)

Hmm mina mål ligger för tillfället främst inom dressyren men det beror nog på att vi inte hoppat särskilt mkt än... Jag ska iaf träna på med hoppningen nu i vinter så att vi förhoppningsvis kommer ut på någon debutant. Ska försöka vara flitig på klubbtävlingarna så att han får se sig om lite. Sen blir förhoppningsvis ingen match att hoppa 1 m. Dressyr blir det upp till LA.

Mitt mål är breedersfinalen för 5-åringar i höst med kompisens 6åriga fölsto. hon har gjort en start i år vilket resulterade i seger på sina dressyrpoäng 50.3 :bow:

Med mina egna har jag målet inställt på 3-årstest och en frisk föling för 5-åringen. Sedan skall de i sinom tid ut och börja jaga storebrorsan Cassius i bakhaserna på fälttävlansbanan :devil::D

vårat mål är att bli stadiga i debutant och kunna debutera lätt klass mot årets slut, sedan att hästen blir stadig i sin dressyr...hoppningen kommer ev att bli div 1 nästa år

mitt mål blir att hitta en seriös, duktig, liten fodervärd till ponnyn och själv hitta en ny häst till mig. :D:D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det är dags för Folksam SM i fälttävlan för seniorer, young rider och juniorer, som i år arrangeras i samband med de internationella...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Gunnar
·
Dressyr Nu börjar säsongen dra sig mot sitt slut och vinterträningen ta vid. Alltid kul att sammanfatta tävlingsåret och tänka framåt mot nya...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: Maoam
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 639
Senast: Ramona
·
Hästvård Hej, min häst har i princip vilat sedan september förra året då han först fick en stor blödning i gaffelbandet som tagit lång tid att...
Svar
7
· Visningar
1 510

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka