P

Primadonnan

Vad har ni för mål för säsongen 2007?
Att bli bättre antar jag men ska ni tävla mer än vanligt?

Kanske ska ni satsa stenhårt för en specifik tävling?

Har ni kanske någon ny häst på gång som ska få sin rutin eller är ni rentav nya kuskar?

Tell me:D

Jag hade ett mål för min egen del, å de var att starta EN tävling. Så nu är det avklarat!

Sedan har ju ordinardie team heeelt andra mål:P

Jag har under hela året haft som mål att ha 3 stycken startklara hästar till tävling nr 1.
Det har jag lyckats med om inget oförutsett händer.
Jag har under hela året haft som mål att utveckla och förbättra svagheterna hos hästarna. Det har jag nog oxå lyckats med!

Så jag är laddad inför säsongen å hoppas på att farsan kan hålla tungan rätt i mun!
/

Sv: Mål 2007

Big Money Pellini

Mål för oss i år!

Tävla i Villvattnet 14-16 juli

Nästa vecka åker min tinkerkorsning. Så jag hoppas att under året hitta en ny KÖRHÄST som jag kan rida vid behov också.

Anna-Carin

Vad trevligt!
Vad är det för typ av tävling där då?
Ja det är ju helt klart roligast om man kan kombinera både sitt ridande och körande på samma gång! Blir så bra å varierad träning då ju! :)

Hehe min tanke förra hösten var att ha tränat bra under vinter och vår och sen starta med mitt sto på någon tävling.
Även åkt på Villvattnets läger.
Hm.... har väl gått komplett åt pipsvängen med mina planer :devil:

Nu är mitt mål att klämma ut bullen ur ugnen och sen
träna mera och förhoppningsvis hinna testa att starta i någon riktigt tävling (alltså inte bara precision eller så) innan det blir vinter igen :angel:

Mina mål för 2007:
- Shejk, 6 år: högsta prioritet är ett glatt humör och en god kondition. Han var sjuk halva förra året - hade någon infektion och symptomen kom smygande. Jag trodde att det skulle vara avhjälpt med en penicillinkur men han var bara så trött, så trött och tyckte inte det var kul med körning. Till slut blev det en himla utredning utan att vi hittade mer än att han låg lågt i HB. Jag ställde av honom 8 v och började mycket försiktigt med honom i höstas. Målet är att han genomför Regional Lätt och kvalar till Msv som är nästa års mål. En och annan placering tackar man ju inte nej till heller. I dagsläget är han glad som en speleman och pigg som attan :banana:

- Caritsa, 10 år: Är aldrig tävlad tidigare, har gått träningstävlingar i precision över vintern och ska delta i Serien i sommar. Förmodligen får hon starta en Lätt Lokal till hösten. Hon har väldigt lätt för sig så fort det gäller portar av något slag eller sträckor, men hon tycker att det är SÅ TRÅKIGT att gå dressyr. Hon går inte i form, gnäggar, står inte stilla i halten mer än ett par sekunder, vill gärna vrida huvudet och titta åt sidorna, går inte att böja i sidorna, skjuter in bogen... osv. Så mitt stora mål borde ju vara att få ordning på det, träna dressyr ofta själv och för instruktör. Just nu känns det lite oöverstigligt även om hon blivit mycket, mycket bättre sedan i somras när jag köpte henne. Då gick hon som en "makaron" på rakt spår i skogen och ramlade ut åt höger hela tiden.

- Parkörning. Målet är att sätta ihop ovanstående för att köra par, men än så länge har det fallerat på den tekniska biten såsom selar som inte passar och måste sys om, broms på maratonvagnen som gått sönder och som det är nästan omöjligt att hitta någon som kan laga, att jag måste få hjälp att svetsa ihop två specialtillverkade mellanväggar för att få med mig hela ekipaget i transporten samt den lilla detaljen att ta BE-körkort för att få köra med min bil. SUCK!

Men det är svårt att hinna med. Allting kompliceras av att man jobbar heltid, är småbarnsförälder och har ett 4-årigt halvblod som "måste" hoppas in i vår för att kunna visas i uppsutten hoppning på kvalitetsbedömningen i september. Rätt trevliga komplikationer :love:

Vad trevligt!
Vad är det för typ av tävling där då?
Ja det är ju helt klart roligast om man kan kombinera både sitt ridande och körande på samma gång! Blir så bra å varierad träning då ju! :)

Först och främst ska vi åka på läger i Villvattnet 28 juni -1 juli :D :D Vad som händer under de dagarna bestämmer väl mera om VAD jag ska tävla och när under deras tävling 14-16 juli.
Antagligen blir det dressyr och precison. OM jag blir jättemodig under lägret och vågar köra igenom maratonhindrena utan hjärtat i halsgropen osv kanske kanske vi vågar oss på en maratonstart också.

Vad det än blir så är det en seger för oss! Sen att det mentalt är inpräntat Big Money Pellini och Anna-Carin Carlsson på jumboplatsen ja - för oss är det just ATT DELTAGA som är det viktigaste

Anna-Carin

Mina/våra mål:

Mimer: Att han håller sig frisk så vi kommer med till SM och VM. I SM är målet självklart placering men VM är vi nöjda så länge vi kommer med :)

Magne: Komma med i Allsvenskan Div. III (i riden dressyr) till hösten. Kanske köra in honom på nytt och starta någon lättklass, får se vad som hinns med.

Priffe: Jag ska försöka ta mod till mig och starta honom i en lättklass, om det inte blir det så blir nog målet att starta någon L:A till sensommaren/hösten.

Poker: Köra och rida in honom. Förhoppningsvis få honom godkänd till hösten.

Det var allt :)

Okej! Va roligt:) Vad är han/hon för typ av häst?
//

Woow, vilka mål=) Hoppas det går bra till mästerskapen och allt.
//

Jag hoppas framför allt att min nyinköpta alldeles egna första häst ska fatta tycke för tävling! Jag är dock inte så bekymrad över det, utan det kommer nog att gå som smort :D Det blir att debutera i Lycksele i 26-27 maj och förhoppningsvis delta i resterande tävlingar som anordnas i Västerbotten. Vi satsar på lokal klass i år, så att pållen får muskla på sig ordentligt inför nästa säsong :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 973
Senast: a1agnlju
·
Hoppning Jag har ett 13-årigt fullblodssto som jag började hopptävla på för 2 år sedan och innan dess hade hon knappt hoppat alls. Köpte henne...
Svar
18
· Visningar
3 832
Senast: Messy
·
Körning I senaste Ridsport finns en artikel om körningen. Det är Christer Pålsson som reagerar på bristen av utveckling inom körningen. Han har...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
17 605
M
Träning har två problem som ja tänker ta upp här... Det första, som alla mina tränare hittills har sagt åt mig, jag sitter snett. Mm, jag...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V