Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Monkas

Hur gör man när tonårsgrabben håller på att strula igen? Nu saknas han från sitt familjehem sen i lördags. Ingen vet var han är, möjligtvis har han dragit sej in mot stan, vet att han var i Solna C i lördags kväll. Jag har pratat med alla inblandade, men ingen vet nåt mer. Man känner sej totalt maktlös, jag vill ju inte att han ska fara illa. Skuldkänslorna kommer vällande, skulle jag ha gjort på nåt annat vis???? Usch, vad gör man?????????

Sv: Maktlös

Jag hoppas ni hittat honom...

Man kan inte göra så mkt när de väl börjat"strula"...

Finnas där, älska honom för den han blivit, men absolut inte acceptera hans beteende!!! Klara regler som han måste följa...

En del har mer tonårsstrul för sig än andra, så är det bara...

Usch vad jag tycker synd om dig :(
Jag tror faktiskt att du har gjort allt du kan -du har inget att anklaga dig själv för.

Massa kramar! Förstår precis vad du går igenom. TYvärr kan man inte göra så mycket. Eller åtminstone har vi inte kommit på vad man ska göra.

Ja, det är en lång historia som jag inte gärna vill dra här. Men iallafall så har det varit skolproblem, relationsproblem, sociala problem. Nu på senare tid även viss brottslighet och missbruk. Vi har i perioder försökt att han ska bo hemma, men det har alltid slutat i katastrof, senast nu i somras.

Monkas skrev:
Ja, det är en lång historia som jag inte gärna vill dra här. Men iallafall så har det varit skolproblem, relationsproblem, sociala problem. Nu på senare tid även viss brottslighet och missbruk. Vi har i perioder försökt att han ska bo hemma, men det har alltid slutat i katastrof, senast nu i somras.

men du har ni ringt polisen och lyst honom??? det blev vi tvugna att göra en gång och sedan dess har inte ungen försvunnit och detta är snart 1 år sedan. fast det kanske inte hjälper. Massa styrkekramar till dig!

Mysaan skrev:
men du har ni ringt polisen och lyst honom??? det blev vi tvugna att göra en gång och sedan dess har inte ungen försvunnit och detta är snart 1 år sedan. fast det kanske inte hjälper. Massa styrkekramar till dig!

Han är lyst.Tack för alla kramar, dom behövs..........

Sonen är fortfarande borta. Han svarar inte på telefon, men signalerna går fram. Han är efterlyst hos polisen men ingenting händer. Polisen säger att dom inte letar aktivt eftersom dom inte misstänker brott, men stöter dom på honom så plockar dom in honom. Socialen har "LVU-at" honom. Det hjälper inte mycket, dom måste ju hitta honom. Jag har planer att åka in till Sthlm och leta, men jag vet inte var jag ska leta. Finns det någon som har något tips om hur jag ska göra??

JAG BEHÖVER HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!

Har pm-at dig
Massor med stödkramar kommer från mig!

Det finns uppsökare från soc i Stockholm som bl a har väldigt bra koll på vilka ungar som rör sig på plattan och områdena däromkring!

När jag jobbade som socialsekreterare hade jag stor hjälp av dem för att hålla koll på en kille som var min klient och som hade rymt från sitt HVB-hem!

Däremot var polisen urusla :crazy: Jag hade blivit uppringd av rektorn från killens tidigare skola som sa att han var där, så jag ringer polisen och ska berätta det. Jag blir bortkopplad, runtkopplad o s v :mad: och när jag till sist kommer fram till någon som kan skicka ut någon till skolan har det gått 1,5 timme och killen är förstås inte där...

Tipsa hans soc sekreterare om uppsökarverksamheten i Stockholm! Känner h*n inte till den kan jag via pm hjälpa dig med deras nummer!

Massa kramar! Men om grabben varit borta så länge så tycker jag faktiskt att polisen borde leta aktivt efter honom. Hoppas verkligen det ordnar sig för er.

Görel. Du får hemskt gärna pm:a mej deras tel nr. Våran soc sekr gick på semester igår./Monkas.

Men det måste väl ändå finnas någon på soc som är ansvarig under ordinarie soc sekrs semester! Dom kan ju inte bara lämna er i sticket!

Pm är skickat!

Joooo........Det känns som alla lämnar en i sticket. Vi har i flera år bett om ordentlig hjälp, svaret man får är "vi avvaktar och ser, det blir nog bra". Jag spyr på det.

Min erfarenhet är tyvärr att många soc-kontor väljer att avvakta så att de slipper dra på sig för stora kostnader för behandling...

Precis min åsikt, de har svårt att sätta sig in familjens situation...
Tyvärr väntas det ofta alldelles för länge innan ngt händer... om det ens någonsin gör det.
Jag kommer inte att fortsätta som hem för min kommun efter årsskiftet... för det känns som om dom bara placerar "klienter" här...sedan är det inte så bråttom med resten... :mad:

Sen klagar soc på att det är så svårt att få tag på familjehem............

ancan skrev:
Jag kommer inte att fortsätta som hem för min kommun efter årsskiftet... för det känns som om dom bara placerar "klienter" här...sedan är det inte så bråttom med resten... :mad:

Det där förstår jag inte. Ska inte klienter placeras hos dig om du är familjehem eller jourhem eller vad du nu är :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 683
Senast: Lhas
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 230
Senast: Emtherlia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 495
Senast: Pratsch
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar