M

Meanwhile

Vet någon vad som gäller när man anlitar mäklare? Betalar man bara arvode om det blir försäljning? Vad händer om det t ex inte blir någon affär eller man bestämmer sig för att avbryta försäljningen? Eller vill anlita en annan mäklare?

Sv: Mäklare

Normalt skriver man ett avtal som är tidsbegränsat. Tex om fastigheten inte är såld innan en viss tid så upphör kontraktet att gälla.

Arvode betalar man bara om det blir försäljning.

Normalt sett går det inte att anlita en annan mäklare hur som helst, utan man får ha kvar sin mäklare som man avtalat med tills avtalet går ut. Därefter är man fri att anlita en annan mäklare.

Sen ska det ju tilläggas ifall din mäklare inte sköter sig eller är konstig så går det normalt att avbryta kontraktet tidigare.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 209
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag köpte en ställbar säng från ett företag i våras. Då synkroniseringen inte fungerade fick jag igenom en reklamation och skulle skicka...
Svar
5
· Visningar
531
Juridik & Ekonomi Hej! Jag funderar på skaffa kreditkort där man får bonus. Vill helst kunna resa så jag funderar på något från SAS. Någon som har något...
Svar
0
· Visningar
217
Hemmet Märkte nog sent en kommande försäljning (villa) men kontaktade iaf mäklaren bums, denne meddelade att det fanns redan en trolig köpare...
Svar
18
· Visningar
2 725
Senast: Youma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka