makadam /singel?

Qodrofenia

Trådstartare
Vad kostar sånt?
Hur mycket väger en kubik makadam tex?
Hur mycket ryms det på ett normalstort lastbilsflak med tippfunktion?

om man tar hem en hel lastbil och ber dem tippa av det på gårdsplanen vad kan det komma att kosta då?

*noll koll*

:confused:

Sv: makadam /singel?

Nån sa till mig att det skulle hamna ungefär på 20000kr att förbereda innan gjutning med singel o makadam, och det var på 70 kvm, men jag vet inte, ring en grävfirma.

Sv: makadam /singel?

Makadam 8-16 mm ligger på 95kr och singel 8-16 mm på 93 kr hos oss, sen tillkommer frakt och moms. Frakten beror ju helt och hållet på hur långt från grustaget du bor...

Volymvikten på ärtsingel (8-16) är 1600/m3 och makadam 8-16 1400/m3

Hur mycket som ryms på lastbilen beror helt och hållet på bilen... Vi har en som tar 17 ton på bilen, en som tar 22 ton och det finns större och mindre...

Det enklaste är att ringa runt till de firmor som finns i närheten och ta prisuppgifter. Försök räkna ut ungefär hur mycket ni behöver innan du ringer... Jag har suttit ett antal gånger och försökt gissa hur mycket grus det ska gå åt utan att ens ha sett hur det ser ut..

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 332
Senast: Castellini
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 206
Senast: lundsbo
·
Hundträning Hej! Här kommer ännu en tråd om ensamhetsträning :angel: Har en snart 6 månader gammal valp av vallhundsras som jag ensamhetstränar för...
Svar
14
· Visningar
3 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka