Makaber skandal förföljer Ward

Sv: Makaber skandal förföljer Ward

Men i detta fall är det ju inte enbart faderns gärningar som han döms utefter, han har ju faktiskt egna lik i sin garderob. (barreringen mha plastbitar i skydden som ett exempel)

Tror att FEI döljer viss information i detta fall (diskningen från WC-finalen), tror det vill mkt till innan de diskar ett ekipage med vinstchans, och till på köpet skedde ju diskningen under en vilodag. Tror det ligger mer fakta bakom än vad som kommunicerats ut officiellt.....

Det är det enda han är dömd för! Du skriver som om det skulle vara fler händelser och det är det inte. Han var rel ung då och det är 11 år sedan. tror nog att han är kollad en och en annan gång efter detta

Jag tycker inte man skall spekulera i att det ligger något otalt i att han skulle gjort något för då hade han varit utesluten och inte hästen..

Nu blev han ju fatiskt avstängd från just den tävlingen där funktionärerna hittade plastbitar. Det var arrangören som portade Ward. Det hade ju varit bra om FEI hade reagerad också...

Men det är ju som i det aktuella fallet med den amerikanska ryttaren som piskar sin häst över vattengraven. Först när omvärlden reagerar så får FEI tummen ur.

Självklart ska man endast dömas på grund av sina egna synder. Just i fallet med Ward så är ju inte det något problem.

Han fick 8 mån avstängning från FEI, så visst agerade de

Fast jag tycker nog att hästvärlden glömmer snabbt. Jag kommer ihåg hur Schockemöle barrerade hästarna med stålbarr som utlöses med en knapp. När de testade den utan säkerhetsvajer och utan häst flög den igenom ridhustaket, sådan kraft var det i den. Jag kommer även ihåg hur Schockemöle hade häftstift i senskydden.

Men Schockemöle fortsätter sälja hästar och tävla som vanligt. Hans bror har utvecklat ett jättestort varumärke med hästgrejer som säljer jättebra.

En vän som jobbat där berättade om "stängda träningar" inför visningar och unghäst-VM och sånt... Låsta dörrar och vakter utanför, och hästar som kom ut med färg och märken på benen. Usch, jag har inte haft samma syn på hans verksamhet och resultat sen dess.

Hur är man funtad som människa om man utsätter sina djur för sådant här? Har man bara pengar i huvudet så är det bättre att syssla med redan döda ting.

Jag tycker inte man skall spekulera i att det ligger något otalt i att han skulle gjort något för då hade han varit utesluten och inte hästen..

Eller inte utesluten alls :angel:

Jag är helt övertygad om att FEI vet något/har sett något/blivit tipsad om något/ etc. Kanske i brist på bevis så väljer dom att utesluta hästen för överkänslighet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka