Makaber skandal förföljer Ward

Sv: Makaber skandal förföljer Ward

Fy f*n, man blir ju mörkrädd när man ser hur okänsliga männsikor det finns! Gråter för alla plågade hästars skull :cry:

Tycker inte det förföljer honom, tvärsom verkar många redan glömt eller tycker att han inte ska lastas för nåt hans pappa gjort.

Har man ertappats med att ha vassa plastbitar i skydden på sin häst så är man minsann inte helt oskyldig så det är nog inte bara det hans pappa gjort som förföljer honom. Hade han verkligen tyckt att det hans pappa gjorde inte var rätt så hade han förbjudit honom att ens komma i närheten av sitt stall.

Vissa gör allt för pengar. Stackars djur.

Håller med. Han har ju knappast varit oskyldig själv.

Hade min pappa gjort som hans så hade jag vänt honom ryggen.

Jävla nötter säger jag bara. Borde inte få ha eller ens vistas i näheten av några djur. :mad:

Hemskt!!

Men, vad är det man brukar säga..... äpplet faller sällan långt ifrån trädet...
Om han vuxit upp med sin fars syn på hästar så är det ju lätt att själv få samma syn. Själv hade jag aldrig mer pratat med min far om han hade agerat likadant. :mad:

Tycker inte det förföljer honom, tvärsom verkar många redan glömt

Håller med!

delvis kl

Jag tycker att man ska förbjudas (på livstid) att lösa internationell licens om man ertappats med någon form av otillåtna medel. Oavsett om det är doping, otillåten medicinering, häftstift/plastbitar i benskydden eller något annat. Men så mycket kurage har nog inte FEI...

Helt rätt o då skall man inte dömas för fädernas gärningar vilkaet vissa här är snabba till.
PL

Helt rätt o då skall man inte dömas för fädernas gärningar vilkaet vissa här är snabba till.
PL

Men i detta fall är det ju inte enbart faderns gärningar som han döms utefter, han har ju faktiskt egna lik i sin garderob. (barreringen mha plastbitar i skydden som ett exempel)

Tror att FEI döljer viss information i detta fall (diskningen från WC-finalen), tror det vill mkt till innan de diskar ett ekipage med vinstchans, och till på köpet skedde ju diskningen under en vilodag. Tror det ligger mer fakta bakom än vad som kommunicerats ut officiellt.....

Fast jag tycker nog att hästvärlden glömmer snabbt. Jag kommer ihåg hur Schockemöle barrerade hästarna med stålbarr som utlöses med en knapp. När de testade den utan säkerhetsvajer och utan häst flög den igenom ridhustaket, sådan kraft var det i den. Jag kommer även ihåg hur Schockemöle hade häftstift i senskydden.

Men Schockemöle fortsätter sälja hästar och tävla som vanligt. Hans bror har utvecklat ett jättestort varumärke med hästgrejer som säljer jättebra.

Nu blev han ju fatiskt avstängd från just den tävlingen där funktionärerna hittade plastbitar. Det var arrangören som portade Ward. Det hade ju varit bra om FEI hade reagerad också...

Men det är ju som i det aktuella fallet med den amerikanska ryttaren som piskar sin häst över vattengraven. Först när omvärlden reagerar så får FEI tummen ur.

Självklart ska man endast dömas på grund av sina egna synder. Just i fallet med Ward så är ju inte det något problem.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka