Majs och jordnötter?

Sinfonie

Trådstartare
Våra katter är väldigt förtjusta i konservmajs och Idas katt tycker även om salta jordnötter. Är det verkligen bra för dem? Det går inte att ha något framme innan de är där och tar alltihop..

Sv: Majs och jordnötter?

Majs är väl okej om dom gillar det.

Jordnötter är däremot TABU :devil:

Dom har just den där hemska storleken för att kunna fastna i luftrören, magmunnen, tarmen m.m. m.m.

Vill dessutom minnas att det var GIFTIGT för något av våra vanligaste husdjur, minns dock inte vilket... :crazy:

Hon frågar ju om salta jordnötter är bra för katterna att äta. Såvitt jag vet innehåller salta jordnötter en hel del salt och fett... Komplettering av orsaker till att man inte ska låta katten äta dem.

Hej!

Majs är nog inga problem, de passerar bara rakt igenom eftersom deras matspjälkningssystem är utformat som karnivorers. Men jordnötter är som tidigare sagt väldigt salta och feta, därför är de nog inte så lämpliga.

Mvh

Tack för svar

Jordnötterna hålls från och med nu, alltid i säkert förvar i skafferiet.
Om de ska fram, åker katterna ut under tiden ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: Elbe92
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama