_FiA_

Trådstartare
Kan man ha magsjuka eller vinterkräksjuka utan att kräkas? bara ha diarré och ha ont i magen? Min familj ligger i magsjuka och har kräkts ett par gånger och är jätte dåliga i magen. Jag har sedan i förrgår haft jätte ont i magen väldens diarrè (ursäkta känsliga personer) och mår illa, men jag har inte kräkts en enda gång? Trott att det är gallvägskramper, men nu börjar jag kanske inse att det är magsjuka?
 
Sv: Magsjuka?

Visst kan man det. Jag har ofta bara få lite magknip när resten av min omgivning har kräkts till höger och vänster när vi fått samma magsjukevirus.
 
Senast ändrad:
Sv: Magsjuka?

Jo, visst kan man "bara" ha diarré! Det "positiva" är att det inte är lika smittsamt som vid kräkning :D

Stackare, har fortfarande ruggigt hemska minnen av när jag åkte på calici. Blir alldeles kallsvettig av tanken :yuck:

Tvätta händerna noga! Viruset dör inte av handsprit!
 
Sv: Magsjuka?

Jo, visst kan man "bara" ha diarré! Det "positiva" är att det inte är lika smittsamt som vid kräkning :D

Stackare, har fortfarande ruggigt hemska minnen av när jag åkte på calici. Blir alldeles kallsvettig av tanken :yuck:

Tvätta händerna noga! Viruset dör inte av handsprit!

Kan tillägga att Klorin är bra för rengöring av toaletter och andra platser där man varit framme med smittan. Dörrhandtag och ljusknappar etc. kan också vara bra att skura av.
 
Sv: Magsjuka?

Ska tillägga att jag bor ensam i lägenhet så kommer inte smitta någon , ingen släpps in här :P
Jag var alltså på besök hos mina föräldrar i förrgår, och antingen har jag väl smittat dom eller så har dom smittat mig.

Men jag är fortfarande inte övertygad om att det är magsjuka jag har... har ont så pass högt upp i magen, i solarplexus kan man säga. Är det där man får ont vid magsjuka? Borde det inte vara längre ner vid tarmarna? Eftersom det sitter så högt upp så var jag övertygad om gallvägarna.. men vid gallvägsproblem borde man väl inte få vattendiarre direkt
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 223
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 073
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 522
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp