Magplattan åker bak och drar med sadeln

Sv: Magplattan åker bak och drar med sadeln

Börjes dyrare grejer brukar gott och väl motsvara ännu dyrare märken.

Såg att det påpekas att du sadlar för långt fram, jag börjar undra hur långt bak man ska lägga en dressyrsadel egentligen för det är nästan alltid nån som säger att de ligger för långt fram. Jag skulle inte vilja ha den längre bak än hästen på bilden. Tur jag inte har nån dressyrsadel längre.

Sv: Magplattan åker bak och drar med sadeln

Ja på bilden syns det väl tom att i princip hela bogen ligger framför schabraket?

Nu har jag fått tag på butiken iaf, de hade tyvärr inga lämpliga gjordar hemma i rätt längd så nu står jag inför valet o kvalet att beställa en Prestige tryckfördelargjord, en sådan som han hade innan han växte ur den och fick plattan. Men jag vet inte hur bra han accepterar den nu och jag vet inte, även om jag tror det, om den ligger kvar bra.

Gah!

Liknande trådar

Utrustning På min häst åker sadlar bak. Han har liksom inget som "håller dem kvar" och känslan man får är att han "springer ur" dem. Han får aldrig...
2
Svar
33
· Visningar
4 291
Senast: bigganl
·
Utrustning Unghästen fick en riktigt sadelgjord i fredags, äntligen. Var ett sådant "snabbfäste" eller vad man nu säger undertill. Finns bilder här...
Svar
8
· Visningar
1 122

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka