S

sandrahedman

Någon som vet om var man på nätet kan köpa en relativt billig, prisvärd magplatta? (Gör lite ont i plånboken såhär vid juletider ;))

Sv: Magplatta

Hade varit en bra idé! :D
Om det inte varit så att jag måste ha den före jul, haha ;)

b*rjes, eko om ni har ngn sådan i närheten..

sen finns det ju sådana plattor som man kan sätta på vanliga gjordar men dom är nog inte lika bra men mkt billigare..

Då kanske du tom kan önska dej en med bra kvalité i juklapp:idea:

du kan ju annars köpa en som du kan ha på en vaanlig gjord, sån lös? dom kostar nog kring 300 kr.. =)

Men de är ganska värdelösa tycker iaf jag. Köp en chetak (?) tror jag den heter. billig och helt okej kvalitet....

Jag har skrivit i tidgare trådar (och det finns en mängd tidigare trådar i precis samma ämne) att Hööks magplatta är faktiskt väldigt bra och håller hög kvalitet. Jag vet fler här på buke som sagt samma sak. Jag är inget stort fan av Hööks, men just magplattan har de fått till väldigt bra!

Jag har den från B*rjes, är faktiskt riktigt förvånad över hur bra den är. Bra passform, stor platta, sadeln ligger stilla, bra läder. Klart den inte håller i 20 år, men jag är ändå köptokig så det gör inget. :angel:

börjes har ju en magplatta för 398 (?) jag har en sån och den har hållt väldigt bra :)

Har man samma längd på magplatte-gjorden som på en vanlig sadelgjord? Vad har ni för längd för era stora hästar (funderar på om jag ska ha 130 eller 140 på mina 1.70-hästar)?

Har en från Börjes och en som jag köpte från Skara i Falsterbo i somras.
Båda var billiga och väldigt prisvärda.

Jag har den från H**ks.
Och den får bara + från mig. :)
Kostar 698 tror jag.. Klart värt det tycker jag!!! :bump:

fejko:
Jag har 140 på min som är knappt 170cm.
Han är INTE tjock utan väldigt djup. Har normala stroppar på sadeln. :)
Så det beror ju på hur dom är i hull osv.. och vad du har för sadel och hur lånbga stropparna är.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Jag behöver talkpulver. "Rent" dvs utan oljor, parfymer eller annat gojs. Vilken typ av butiker kan tänkas ha sådant? :confused...
Svar
5
· Visningar
462
Senast: Sassy
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
510
Senast: MiniLi
·
Kultur Jag är sugen på att försöka lära mig franska. Jag läste franska i 6 år i grundskolan, men det resulterade i mest teoretiska kunskaper...
Svar
15
· Visningar
738
Senast: mamman
·
Tjatter Jag ska göra en liten ihopsättning av bilder/filmer som minne av gammelhunden som snart ska somna in. Det finns några sånger som jag...
2
Svar
24
· Visningar
647
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar