Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns de buckliga matskålarna i rostfritt? (sett dem i plast, så vet vilken typ som menas, men vet inte om jag sett dem i RF? Han ska enligt vet inte ha plastskålar, därför jag undrar)
KL
Jag inbillar mig att det är bättre att fodret jäser i matskålen än i hundens mage och jag kan då också se volymen som torrfodret intar/skulle inta efter jäsning i magsäcken – och det är inte lite.
Japp, det finns som våtfoder. Eller vått och vått, det har en himla skum konsistens faktiskt, gummiaktig typ? Jag ger mig fan på att det studsar om man skulle kasta en klump i golvet Men man kan röra ut det i vatten så blir det gröt eller soppa.
Men det fastnar brutalt mycket i skägget av det. Min hund har helt klart inget som helst bordsskick eftersom andra skägghundar klarar att äta utan att impregnera skägget med maten..
Däremot håller han vikten sämre på det, varför vet jag inte, men att t ex blanda är ju inget större problem, förutom något ökad kostnad men den är hanterbar - speciellt ställt emot en ny sådan här resa. (Och då tänker jag inte främst på pengarna utan att behöva uppleva det igen)
Hjälper det att blanda ut torrfoder med något annat än våtfoder (typ ris, potatis, köttfärs, köttstrimlor, grönsaker eller liknande)?
kl.
Usch för magomvridning...
Min GD hane åkte på det i maj förra året då var han fem år.Det kom inte i samband med mat ,faktiskt flera timmar senare han försökte kräkas men fick bara upp skum ,vi satte oss i bilen ringde närmsta jourvet som inte ville ta imot oss för att"han skulle hem för han är faktiskt inte bara veterinär utan människa också"...så det var bara att köra till blå stjärnan i GBG vilket tar en timme till i tid.Jag var övertygad om att hunden skulle dö i bilen,som tur var så gick han aldrig in i chock och kunde gå själv in på djursjukhuset ,de la han på dropp och skulle akutop.Det gick bra och han fick sin magsäck fastsydd i bröstet.Fick komma hem efter 1 dygn, mest för att han mådde väldigt psykiskt dåligt av miljön.
Han har dock svällt upp vid två tillfällen till efter detta ,har inte hänt något på ett halvår nu (peppar,peppar) Båda gångerna som han har svällt har det gått tillbaka med kraftig massage och motion,sen har han haft gaser i ett par timmar..har pratat med vet om detta men de har ingen förklaring.
Han hade en 360 graders omvridning och jag vill minnas att det gick på runt 33.000 ,fick betala 15.000 själva då vi var i slutet av försäkringsåret och de flesta pengarna på försäkringen var slut.