Magnesiumtillskott men inte i pulverform?

Ajabaja

Trådstartare
Finns det?
Börjar bli så jäkla less på magnesiumfosfatet som blir till sten i krubban hela tiden. Finns det inget bättre sätt att tillsätta magnesium? (jag ger torrt foder)

Jag har än så länge inte hittat något foder eller annan mineralpeodukt som innehåller tillräckligt med magnesium så jag slipper magnesiumstenarna..

Därtill, magnesiumfosfatet blir ju till sten när det kommer i kontakt med vatten, hur funkar det inne i hästen egentligen?:confused:

Sv: Magnesiumtillskott men inte i pulverform?

Jag ger en liten vit burk, typ Biomag?! och den blir inte till sten! Löser nästan upp sig i vattnet! :)

Sv: Magnesiumtillskott men inte i pulverform?

Finns det?
Börjar bli så jäkla less på magnesiumfosfatet som blir till sten i krubban hela tiden. Finns det inget bättre sätt att tillsätta magnesium? (jag ger torrt foder)

Jag har än så länge inte hittat något foder eller annan mineralpeodukt som innehåller tillräckligt med magnesium så jag slipper magnesiumstenarna..

Därtill, magnesiumfosfatet blir ju till sten när det kommer i kontakt med vatten, hur funkar det inne i hästen egentligen?:confused:

Jag ger ren Magnesiumoxid åt en av våra hästar.Människor kan tydligen inte tillgodogöra sej magnesiumet i det men hos hästar har jag hört att det är ett 70% upptag.Finns i Kraftts sortiment,det är väldigt flygigt men jag brukar blanda det med 1 sked äpplemos.:laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Börjar bli lite trött på hästägare om jag ska vara helt ärlig. De ska ha sin häst, de ska ha sin stallplats som ska ge full service (och...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 109
Senast: Zamira
·
Övr. Barn Nu har jag så mycket funderingar i mitt huvud så jag tror snart att det sprängs. Måste ventilera mina känslor lite. Kanske finns det...
Svar
1
· Visningar
1 361
Senast: Badger
·
Hundhälsa Som om det här inte redan vore en jävla skitdag, så var ju även Viktor hos veterinären idag, då han börjat klia sig igen. Hade tyckt det...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 303
Senast: Alexandra_W
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 002
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Hjälp- jag har blivit med svärdfisk!