Magnesiumoxid?

MonteRose

Trådstartare
Jag har tillgång till ren magnesiumoxid.

Kan man ge det som magnesiumtillskott till hästen?

I Biomag är det magnesiumfosfat. Har förstått att biotilgängligheten för magnesiumoxid i människa är rätt dålig. Är det samma för häst?

Sv: Magnesiumoxid?

Det borde du kunna ge, jag ger Krafft magnesium till min häst och det innehåller 100% ren magnesiumoxid.

Kan man ge det som magnesiumtillskott till hästen?

Visst kan du ge din häst magnesiumoxid. Magnesiumoxid innehåller mellan 56 – 60% magnesium och biotillgängligheten är hög, ca. 70% enligt gjorda studier (Harrington och Walsh).

Har förstått att biotilgängligheten för magnesiumoxid i människa är rätt dålig. Är det samma för häst?

Det är sant att biotillgängligheten för magnesiumoxid hos människor är rätt låg, så behöver du magnesiumtillskott själv så bör du välja något annat magnesiumtillskott.

Himla tack!

Hade tänkt slänga 1.5 kg på jobbet men då tar jag hem det i stället :)

Sparar man en liten slant i alla fall.

Om det är livsmedelskvalite på din magox så kan du ge det. Det är det dock sällan på magox som används inom olika industrier.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
588
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
404
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar