Magnesiumhalt i vetekli

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 833
B

**BORTTAGEN**

Någon som vet mg i vetekli?
I alla böcker och i freefarm tar man inte med mg på de olika
foderna, har en unghäst och tycker att det är viktigt att han får i sig det han behöver.

Vetekli ts 87, MJ 8,5, Protein 108, Ca 1,5, P 10
Enligt freefarm.se fodertabell.
anki

Och i min bok står det 1,1 g Mg per kg foder. Förstår inte hur det kan bli det när det på samma sida står samma värde som Gammeln angav, fast kg Ts då. Men det blir ju inte rätt när man räknar om det. Kan ngn förklara?

Man kan ju inte fodra hästen med enbart TS, eller? :angel:

Man måste ju ha med vattenhalten också, eller ska man torka all mat hästen får i micro så att allt vatten försvinner? :D

mvh Jessica

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 930
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 209
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 057
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Färgtråd III
  • Bildtråd
Tillbaka