Magnesium tillskott, vart köpa?

nexxa

Trådstartare
Vill ha 'rent' magnesium tillskott i syfte att bl. dämpa/lugna. Vart hittar jag detta? :bow:

Sv: Magnesium tillskott, vart köpa?

Krafft har ett rent magnesiumtillskott som heter just "Magnesium". Finns att köpa där dom säljer Kraffts produkter, tex Granngården.

jag gav kaffts magnesium åt en av mina tävlande travhästar. dels i syfte att lugna, och dels för musklerna (korshäst).
fick inte fram nån spec effekt av det,trots att hästen åt det under en längre tidsperiod. :(

Tack för länkar och tips! Ska testa på min valack, återkommer om resultat!

Lexi, under hur lång period testade du?

runt 1/2 år, kan varit ännu längre...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 545
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Vi har bestämt att ge fodertillskott till vår häst som är lite väl upprymd ibland. Det står mellan magnesium eller munkpeppar, men...
Svar
2
· Visningar
926
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 851
Katthälsa Jag ger Royal Canin hair and skin idag, som komplement till blötmaten. De blir så fina i pälsen av den, fäller mycket mindre också...
2
Svar
24
· Visningar
1 831
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka