Magkänslan

Waikiki

Trådstartare
Litar ni alltid på er magkänsla?

Min magkänsla säger just nu att jag ska bryta med en kompis och jag ska göra det nu. Började då fundera på min kära magkänsla och jo på ett eller annat vis så har den nästan alltid rätt, speciellt när det har gällt stora beslut. Hur är det med er magkänsla? Har den haft rätt eller fel?

Tänker bli lite filosofisk också, vad är magkänsla för dig?

Min magkänsla säger just nu att jag ska bryta med en kompis och jag ska göra det nu. Började då fundera på min kära magkänsla och jo på ett eller annat vis så har den nästan alltid rätt, speciellt när det har gällt stora beslut. Hur är det med er magkänsla? Har den haft rätt eller fel?

Gör en plus minus lista istället. Gör du en PlusMinusLista stärker du din självkänsla för att du inför dig själv och din kompis kan klart och tydligt redovisa vad som inte fungerar. Magkänslan säger väl att det inte är riktigt bra baserat på vad du känner. Men du behöver reda ut vad som inte är bra. PlusMinusLista speciellt när det gäller en kompis. Du är verkligen ingen kompis annars om du inte kan berätta för kompisen och diskutera om kompisen vill. Annars ligger ju det på minuslistan... Kompisen vill inte diskuttera problem. Lycka till.

Jag vet inte om jag skulle använda begreppet magkänsla för en så stor sak som att bryta med en person.
Då skulle jag mera fundera på plus och minus. Om människan enbart tär på mig.

Jag tänker, filosoferar , lite. Tänk på de här programmen typ, " à secret millionaire" . Det är inte de som går på magkänsla som får pengarna.

När man läser om härskartekniker så är en motteknik att intellektualisera. Vad har hänt egentligen. Var det egentligen mitt ansvar, mitt fel. Typ PlusMinusLista, nästan.

Min erfarenhet , magkänsla kanske, är att om något inte känns bra så kan agerandet från en motpart väldigt ofta härledas från en härskarteknik, oavsett kön. Damn If you do, damn If you don't . Är kanske en variant. Det finns fem varianter i grunden. Förminskning, undanhållande av information etc

Nu kanske det blev rörigt? Läs en sektion i taget. Det var nog lite rörigt inlägg.

Nej. Om jag känner en dålig magkänsla, kan det betyda att jag behöver ta itu med något. Jag skulle aldrig gå på magkänslan för att få reda på vad det är jag ska ta itu med och på vilket sätt.

Dessutom har @Migo en stor poäng i det där med fördomar. Att agera enbart på sin känsla, riskerar i hög grad att konservera fördomar.

Jag har stark magkänsla och intuition som jag följer när jag identifierat att det är just de som "talar" och inte bara envisa tankar :)

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
641
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 046
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
666
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur