Har inte värdena kvar här men de var jättebra,rakt igenom.Träckprov kollat,tänder kollade.Har varit på klinik och tagit prov på ämnesomsättningen och den var normal. Har gjort utredning på tarmarna så att de tar upp näringen som den ska. De var också ok.
Hon Var fruktansvärt stressad när jag köpte henne.Lät henne gå i ett helt år och bara skrota och mysa och bygga upp kontakten. Började sedan att träna henne vid handen genom tömkörning och låpnga promenader.Hon är väldigt musklad för övrigt, dock ej rygg och kors. Hon arbetar i fin form och lyfter ryggen korrekt. Har löshoppat låga studs kontinuerligt.
Nu är hon lugn som ett lamm, har glansig päls och mår för övrigt bra. Hon går ute dygnet om med sällskap i hagen som är en gräshage på 5 tunnland. Hon går mycket.
Hon har fin bärighet vid ridning och tömkörning och arbetar i runda steg.
tanken om magsår har slagit mig men frågar, går det att fastställa? Eller ska jag behandla henne som om hon hade ett?
Vill tillägga att hon hade noll fett på kroppen när hon kom och hade inga som helst ljuver. Det har hon idag men har fortfarande mkt lite fett. Har haft henne i 3 år nu.
Har haft många fullblod förr men aldrig hamnat i just denna sits. Har också funderat över om hon var så pass övertränad och utarbetad att hon har fått ett men av det bestående i svårighet i att byggas upp? Vill tillägga att hon under ett och ett halvt års tid nu sakta men säkert har satts igång och tränats mjukt för att bygga upp henne långsamt. Absolut lugnt! Hon mår psykiskt mkt mkt bättre än hon gjorde när hon kom,men det kan ju vara så att hon också helt enkelt är så här.
Hon var väldigt framgångsrik när hon tävlade men blev tvingad att tävla långt efter det att hennes vilja hade försvunnit. kan det ha orsakat detta och är det ev permanent?