mager kanin?

linnsan

Trådstartare
ska man känna "höftbenen" på en kanin?
eller är han för smal..han får fri tillgång på hö, kanin blandning..+ att han får en del frukt o grönsaker..

Sv: mager kanin?

hm, man ska väl kunna känna ryggraden lite eller vad det heter *total kaos i huvudet nu*
och man ska inte ge kaninen fri tillgång på "kanin blandning". antar att det sån där godis mat du menar? det är inte särskilt bra...

Sv: mager kanin?

godis mat?
hmm..det är zoomanns gnagarblandning..vet att det inte precis är det bästa fodret men har det tills jag hittar ett bättre..några tips? han är en dvärg kanin på 1,2-1,3 kg och han är 5 mån och äter ca 1/3-1/2 dl per dag.. man känner lätt ryggraden trots den tjocka pälsen (blandning lejon huvad med ngt annat)..

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Blyger
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 868
Senast: Scata
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 565
Senast: Stinaelin
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka