mager häst??

O

orolig21

En travare 1,67, du kan ta i revbenen , 1 dm mellan skinkorna och han kan inte släppa vinterpälsen ? Överreagerar jag när jag påpekar för ägaren att hästen inte mår bra?? Nu kan tilläggas att han är tjockare i hull än va han va när han gick på licensutb tidigare.. Men trots kroppsliga symtom springer hästen som ***. Jag bara undrar om det är jag som överreagerar på kroppsliga symtomen, det kan tilläggas att hästen absolut inte går rent som en häst ska, men som det heter " man värmer ur"?! .

Sv: mager häst??

Nej, men jag tror inte att du kan påverka det. Har själv varit med om ungefär detsamma då en av delägarna var en ansedd veterinär och trots allt blev helt hemmablind på sin egen häst... Det var en fantastisk häst som utstrålade en miljon på stallgången även när den var totalt nerkörd...

Visst påtala det för ägaren men hoppas inget. :crazy:

Säg till i alla fall - och försök vara artig. Folk kan bli väldigt defensiva om de upplever att man kritiserar deras hästhållning, och då lyckas du inte förändra något.

Att värma ur en hälta gör ju inte saken bättre för hästens hälsa.
En halt häst behöver vila och veterinärvård.

Liknande trådar

Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 893
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 947
Senast: Jamtland
·
Hästvård Så här ser min häst ut nu? Vet inte vad jag ska göra!? Han får mycket mat, hö gräs men han blir inte tjockare? Det är en varmblod...
Svar
9
· Visningar
2 415
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka