Märkt för livet...

Sv: Märkt för livet...

Nr 2 ska sitta på andra handen...när h*n nu kommer.

Sambon ska tatuera in namnet plus födelsedata på ena benet...
 
Sv: Märkt för livet...

Den var jättefin. Sådan skulle jag vilja ha, men med barnens födelseår bakom respektive namn, och lite mer "krims" runt bokstäverna.

Tyvärr fick det inte plats med födelseår bakom namnen.. det är ju trots allt tre namn :angel: Det resterande krussidullerna kommer när åren tatueras. :D
 
Sv: Märkt för livet...

:love: Åååå den va grymm!!!! Tack för "visningen"! :bow:
 
Sv: Märkt för livet...

Klart du får, här kommer en kvällsfärsk bild på den :)


underbart!!!!! :banana:
vill åxå ha!
hur gör man????????
jag har ju hennes avtryck i "den första boken", kan man använda sig av det?
men var ska jag ha den?
har en på armen redan och vill inte ha den på ryggen.
måste kunna dölja den om jag vill.
svanken???
vad tycker ni?
 
Sv: Märkt för livet...

Om du redan har ett avtryck så scannar du in den i datorn, sedan använder du ett bildbehandlingsprogram för att öka kontrasterna så det blir lätt för tatueraren att rita av den. Jag såg även till att storleken på handen när den skrevs ut var lika stor som orginalet.

Sedan måste du bestämma om du vill ha ett avtryck eller en avbild. Jag har ett avtryck, dvs själva tatueringen har inga detaljer, den är lite sned och "slarvig", men jag ville att den skulle se ut som om Elis hade lagt en sotig hand på min axel.

Jag använde ett handavtryck som jag gjorde när Elis var två månader gammal.

Jag har sett en annan liknande tatuering, som är en avbild av en hand. Dvs alla linjer, skuggor och små detaljer finns med. Den blir mer "fotolik", men jag tycker absolut att avtrycket är finare.

Personligen tycker jag att det är snyggast att ha tatueringen i ögonhöjd. Där den sitter är den lätt att dölja :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag kikar efter en joggingvagn med två sittplatser. Har ni någon erfarenhet? Thule verkar ju ha bra grejer vad jag förstår, men det...
Svar
16
· Visningar
715
Utrustning Någon som har Antarés träns? Tänker främst på precision tränset. Märker ni någon skillnad? Finns det något annat märke som är värt att...
Svar
10
· Visningar
593
Senast: Freazer
·
Utrustning Är det någon som vet vad det är för märke på denna sadel? :)
Svar
0
· Visningar
332
Senast: casio01
·
Kropp & Själ Upptäckte ett rätt stort rött märke på armen i morse (mörkare än på bilden). Det är inte ömt och kliar inte. Det är inte omöjligt att...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 406
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp