Mäklararvode

machafuko

Trådstartare
Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har ni betalat för eventuell styling?

Om någon råkar ha använt Historiska Hem som mäklarbyrå så är jag lite extra nyfiken.
 
Både jag och sambo betalade 45k styck när vi sålde våra lägenheter i Stockholmsförort förra året. De såldes för typ 2,4 miljoner.
 
Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har ni betalat för eventuell styling?

Om någon råkar ha använt Historiska Hem som mäklarbyrå så är jag lite extra nyfiken.
Jag har använt Historiska Hem fast det var några år sen så jag kan inte svara på vad de tar för arvode idag. Jag var förvånad då över arvodet för jag trodde de skulle vara dyrare men de var snarare bland de billigaste. Men det kan ha förändrats. Det som de gör bra är att de verkligen lyfter fram varje bostads bästa egenskaper, det finns en röd tråd i stylingen, och de annonserar där det gynnar bostaden bäst.

Att välja mäklare handlar om så mycket mer än att hitta det lägsta arvodet. Kontakta några olika firmor och be dem komma och titta och beskriva hur de vill sälja din bostad.
 
Fast pris 50 000 kr, med en procentuell del som skulle tillkomma om lägenheten såldes över en viss gräns.
 
Fast pris 50 000 plus någon procent om priset skulle överstiga en viss summa. I Stockholm för 4år sedan.
 
Sålt flera lägenheter i Sthlm, från 1:or till 4:or och haft arvode som högst på 60 000 kr. Senaste sålda var en 2:a i förort och då tror jag vi betalade 40000 kr.

Brukar vara en fast del och sen provision på allt som överträffar förväntat pris.
 
Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har ni betalat för eventuell styling?

Om någon råkar ha använt Historiska Hem som mäklarbyrå så är jag lite extra nyfiken.


Minns inte exakta siffror men jag var med i vår styrelse i vår BRF för två år sen. Vi skulle sälja en lägenhet i föreningen då denna varit en hyresrätt och personen som hade kontraktet gick bort. Vi jämförde flera olika mäklarfirmor och tog in offerter och Historiska hem var överlägset dyrast av de fem offerter vi tog in.
 
Jag har använt Historiska Hem fast det var några år sen så jag kan inte svara på vad de tar för arvode idag. Jag var förvånad då över arvodet för jag trodde de skulle vara dyrare men de var snarare bland de billigaste. Men det kan ha förändrats. Det som de gör bra är att de verkligen lyfter fram varje bostads bästa egenskaper, det finns en röd tråd i stylingen, och de annonserar där det gynnar bostaden bäst.

Att välja mäklare handlar om så mycket mer än att hitta det lägsta arvodet. Kontakta några olika firmor och be dem komma och titta och beskriva hur de vill sälja din bostad.
Jo, jag vet att det är mycket viktigare med annat men det var inte min fråga. Jag har redan bjudit hem tre olika mäklare för att känna efter, men jag var mer intresserad av att veta andras erfarenheter. :)
 
Tror vi betalade 30' eller om det var 35' för att sälja en 3:a i Östergötland, prisklass 2,5 miljon. Detta var ett par år sen.
 
Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har ni betalat för eventuell styling?

Om någon råkar ha använt Historiska Hem som mäklarbyrå så är jag lite extra nyfiken.

Just, har precis sålt ett hus där arvodet uppgick till 13% av vad jag fick. Små hus är dyrt att sälja😂
 
Minns inte exakta siffror men jag var med i vår styrelse i vår BRF för två år sen. Vi skulle sälja en lägenhet i föreningen då denna varit en hyresrätt och personen som hade kontraktet gick bort. Vi jämförde flera olika mäklarfirmor och tog in offerter och Historiska hem var överlägset dyrast av de fem offerter vi tog in.
Kan tänka mig det. Ska träffa en till veckan och är så nyfiken på vad de ska ta. Tycker den specifika mäklaren verkar så bra, fått en bra känsla när jag sett henne på visning och tycker alla objekt hon sålt är snyggt stylwade.
Men antar att stylingen kostar sitt 🙈
 

Liknande trådar

Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 892
Senast: Lobelia
·
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 090
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 797
Senast: lindaf
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 696

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp