Madrass på 2x90-sängar

P

Petunia

Vi har i dagsläget en 140-säng, men ska byta till en 180-säng då vi fått en sådan i julklapp av mina föräldrar. I dagsläget är 2x90-sängar införskaffade, men vi har inte bestämt vad vi vill ha på dem...

Räcker det med en lite tjockare bäddmadrass? Eller vill man ha något tjockare, typ en tunn resårmadrass uppepå? Eller både och? Jag gillar mjuka sängar, och dessa madrasser är alldeles i min smak, så det får inte bli mer stumt...

Sv: Madrass på 2x90-sängar

Är det vanliga resårbottnar så räcker det fint med en vanlig bäddmadrass uppepå. Om din partner inte vill ha lite mjuk som du så kan ni ju köpa varsin bäddmadrass, brukar finnas flera olika "mjukheter" i samma tjocklek om man kollar i välsorterade affärer.

Själv har jag en 180cm botten med 5cm bäddmadrass på, original madrassen har jag nyligen bytt till en stadigare modell då jag började få ont i ryggen.
Jag gillar att det är som en stor säng utan skarv i mitten men det är ju en smaksak och behöver man själv o partnern olika madrasser så är det ju en annan femma.

Vi har två 80-sängar och en 160-bäddmadrass ovanpå. Bäddmadrassen är nog runt 5 cm. Det fungerar jättebra, man känner ingen skarv.

Jag hade valt en tjock 180 bäddmadrass över - vad ni än gör välj inte två 90 bäddmadrasser för det glider isär!

Oh nej, jag är allergisk mot skarvar i dubbelsängar :P Usch... jag hamnar av nån konstig anledning alltid i mitten och sen vaknar jag med nackspärr :P

Tack för era åsikter :)

Jag har en av Jysks memory foam-bäddmadrasser i 180-bredd ovanpå mina två 90-sängar. Helt ljuvligt faktiskt.

vi har en 5 (eller om det är 7..) x 180cm bäddmadrass ovanpå våra två 90-sängar. som andra redan skrivit känner jag ingen skarv heller, det är toppen! det finns dock nån slags madrasskil som jag hade tänkt köpa innan jag insåg att det inte behövdes, kan ju vara bra om man är känslig.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612
Äldre hej! Vet inte vad jag ska göra. Vi köpte en ny bäddmadrass (180) och sen dess sover jag skit. Har haft den en vecka och jag har ont...
2
Svar
24
· Visningar
7 006
Senast: Korven
·
Kropp & Själ Kära allvetande Buke-orakel... När jag köpte min säng (resårbotten) för en 8 år sen så blev den en "grad" för hård (pga att jag den...
2
Svar
29
· Visningar
7 843
Senast: mandalaki
·
Katthälsa Hej Ja, nu var det nog dags för en kattmat sort igen! :down: Har 2 kastrerade hankatter, innekatter som blir 4 år i år, de äter i...
Svar
7
· Visningar
2 331
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka