Madame Arriba tog sig vatten över huvudet

Sv: Madame Arriba tog sig vatten över huvudet

Tycker nog att Rondens papperstidning åtminstånde kunde även ha skrivit VARFÖR Madame hoppade i sjön..

Som det är nu, framhålls hon som en stollig häst. :mad:

AM

Ja. Hur skulle de ha fått upp henne om hon inte tagit sig upp för egen maskin? Och med vagn och utrustning kunde hon ju drunknat.

Det sägs ju att man blir som en ny och fräch människa efter en skön dusch. Undrar om det även gäller hästarna? :idea:

Madammen är iaf redo för start igen på tisdag. Vi får väl se om hon gillade dammen bättre än att trava? :rofl: ;)
Och för säkerhets skull har man bytt kusk! :crazy:

Det påstås att det var ett hjul på vagen som vek sig i volten. Hoppas att de har bytt hjultyp...

Vad är det där för hjul förresten, som inte har några ekrar?

Det är väl de där helgjutna hjulen, som har 4-5 stora "ekrar" till skillnad mot dom gamla vanliga ekerhjulen, typ cykelhjul???

Japp, de har det luva namnet modehjul..... Kallas numera vikhjul, vill hästen inte bli körd kan den ta sig ett dopp i viken.....
Fy ett sånt uselt skämt!!!!

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 546
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 066
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag kommer att ringa veterinär, men känner mig lite ensam och utan support i mitt hästägande för tillfället så det skulle vara väldigt...
2
Svar
29
· Visningar
4 849
Senast: mackan
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka