R

Rikkan

Undrar var och i vad man finner Lycin?
Om man ska komplettera ett underskott i en foderstat, vad använder man då?
 
Sv: Lysin

Hög lysinhalt har du i bra grovfoder tex lusern. Det finns även hög halt i Krafft protein .
 
Sv: Lysin

*till alla som svarat*
Tack för tipsen. ;) Det var som jag misstänkt.
Ger redan grovfoder av god kvalitet och lucern, men ska kolla in V.S.L för att byta det mot dagens tokosel.
 
Sv: Lysin

För att det enligt foderstaten ligger 6% under.
Och ifall jag byter till VSL så får dom ju automatiskt lite mer lycin och inte minst selen som dom behöver. Anser du det vara en dårlig idé? Onödig?
 
Sv: Lysin

Om du har en unghäst skulle jag nog i första hand ändra foderstaten om det gäller en vuxen häst skulle jag strunta i det.
PL
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har insett att jag behöver komplettera med höpellets till min gamla häst. Tandkoll utfördes för en månad sedan, och hästen har...
Svar
4
· Visningar
618
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 703
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
938
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 406
Senast: Hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp