Lysander, vem letar jag efter?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Midi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 055
M

Midi

Kalla mig gärna förvirrad om jag har fel . Jag letar efter en hingst som heter Lysander (e:lys de darmen ue:sudan). Problemet är när jag söker på google kommer det aldrig upp stam på hästar som heter Lysander eller bilder.
Så är "min" Lysander den mörkbruna dressyrhingsten? Finns det ngn sida om honom med bild och fakta?
Eller är det en annan Lysander jag letar efter?

Sv: Lysander, vem letar jag efter?

Dressyrhästen Lysander var väl en hannoveranare född 1981 e. Leibwaechter - Absatz.

Den Lysander du undrar om är en belgisk/holländsk NRPS hingst född 1985

Stammen finns här

Ett litet tillägg Henrik Lannér har tävlat helbrorsan Lysco. Med lite googlande hittade jag även denna käcka Lysander-avkomma Sylvana i Estland
P1010059.JPG

Senast ändrad av en moderator:

Det finns ytterligare en Lysander, e Landgraf I u Deka ue Consul. Stoet Deka är också mor till hingstarna Caletto I-III och Gonzales.

Den jag tipsade dig om bör vara den rätta eftersom det är den stammen du frågade efter, men nu ska jag locka hit "Görel den förskräcklige" ;) då jag precis insett att det finns svenskintressen bakom Lysanders morfars far Sudan xx som tydligen var pappa till Cyrano! Har precis konstaterat att Lysander är kastrerad, vet inte när.

men var hittar jag bilder på Lysander (och Lysco)? Jag har nämligen forskat på "min framtida häst" och han är helbror med dessa två :D

Så jag skulle vilja ha foto på Lysco och Lysander samt vad de gjort i livet. Men jag hittar inget på nätet :(
Jag har dock fått foto på deras mamma, Cindicsud, av uppfödaren. Nu vill jag inte störa de mer :angel:

Lysco har ju tävlat internationellt med Henrik Lannér

Senast ändrad av en moderator:

Tack, den bilden hittade jag med men det var då jag undrade om det var han eller inte :D Har Lysander använts mycket i svensk avel?

Någonstans i någon bildbank på nätet finns det nog en bild:D du får helt enkelt googla vidare;)

Nu har jag fått info från holland där han var stamboksförd. Han har tävlat 1.35 hopp och ZII dressyr.
Tack för hjälpen!

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 377
Senast: Lyan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 020
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd... 2
Svar
25
· Visningar
3 750
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023
  • Presentation bukehund(ar) 2025!

Hästrelaterat

Tillbaka