Lyn stoppade unga hästtjuvar

Sv: Lyn stoppade unga hästtjuvar

Jag kan läsa och jag kan definitivt tolka vad du skriver.
Tänker dock inte kommentera dina infantila påhopp på det jag skriver.

smaland skriver:
På dej låter det som om det är helt ok att ung-:devil: eller andra knallar in på andras gårdsplaner och leder runt hästar eller tänker ta en ridtur.

Du tycker att det räcker att "snacka" med ungar som stjäl andras hästar.
Det tycker inte jag.
DET är skillnaden.

:angel:

Nu läste jag i en annan tråd att de fick tag på dem på annat sätt och det är jättebra, förhoppningsvis räcker det med att poliserna pratar med dem och sätter in socialen om det behövs. Kanske dagsböter vore på sin plats också.

Sv: Lyn stoppade unga hästtjuvar

När journalisten frågade efter hästens värde fick han ett svar om hästens meriter och vad han betydde för ägaren. De som känner den hästens historia vet vad det innebär. Ingenstans står att han stals för att han var en "stjärnhäst" - inte ens som fd stjärnhäst. Detta var ingen vanlig tjuvridning - men detaljerna runt detta ska inte läggas ut här. Nej cyklarna stod inte vid hagen - de var gömda hos en granne men ställdes undan. Då risk fanns att anhöriga själv skulle återta cyklarna gick man inte ut med det i tidningen. dels valde vi vad som ska ut i pressen och delsa gjorde journalisterna egna efterforskningar.

Tro inte på allt du läser i tidningen - så döm inte utan att veta allt.

/ Lyn andersson, stall latin

Då låter det som att journalisten har vinklat en hel del eller så var det jag som läste in fel saker i artikeln.
Jag hoppas du fått tag på tjejerna nu och att de fixar sig, på ett eller annat sätt.
Missförstå mig rätt men jag skulle bli fly förbannad om någon ens satt upp i hagen utan tillstånd på en häst jag ägde, man gör inte så.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (NSK) Tack vare en skolkatalog identifierade Lyn Andersson de två tjejer som försökte stjäla hennes ena häst. På torsdagen gav hon...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
12 320
Senast: terese
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV