Lympos / Krafft / Dangro??

Kazaam

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter av ovanstående foder?
Jag har ett fullblod på 4 år som jag köpte i nov -08. Han är inte den svårfödda typen egentligen, men han blir ju knappast rund heller :crazy: Nu framöver vill jag att han lätt ska kunna bygga muskler när han ska igång efter skada men att han ändå inte blir het.
Han är inte så het, för det mesta riktigt lugn faktiskt, men jag vill ändå inte ha honom på havre.

Vi har haft lite otur med skador sen jag köpte honom så vi har aldrig riktigt kommit igång helt, och därför har jag aldrig riktigt heller fått till hans foderstat. Tänkte höra lite om era erfarenheter av de foder jag nämnde i rubriken? Jag har provat samtliga på honom och alla funkar, jag kan egentligen inte säga varken bu eller bä. Möjligen att Krafft ibland kan va rätt dammigt :confused: Han är kräsen, men han gillar de sorter han har fått.

Han har nu gått på bete i sommar, men ska nu börja tränas igen (ridhäst) o därmed få "riktig" foderstat igen. Han har ett bra hö, normala värden som inte ska behöva några tillskott. Jag brukar ge lusern på vintern, vilket jag tänker fortsätta med.
Tips råd erfarenheter??
:bow:

Sv: Lympos / Krafft / Dangro??

Vårt fullblodsvallack 7år nu och vi har haft honom sen han var 4år och kom direkt från banan är mycket svårfödd. Han får nu Kraft Rehab, kornkross, betfor och rapsolja, han väger nu 540kg 1.63 hög och är den slimmade typen, förra våren när han var i tunnaste laget vägde han 483kg. På grönbete ger vi honom kraftoder 1/dag annars faller han ur direkt, men det har blivit lite lättare att hålla honom i bra hull med åren, kanske i framtiden han klarar sig utan kraftfoder på ett bra bete eller så får man hålla på att proppa i honom kraftfoder livet ut:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 763
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 091
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
26 297
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 080
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2