liden

Trådstartare
Är det någon som har bra tips på hur man får bort lymfangit? Min häst har haft det 3 gånger. Första gången för 7 år sen, då på 3 ben. Penicillin och sulfa bandage hjälpte då. Sen hade hon på ett ben för 3 år sen.Fick det igen i våras på ett bakben. Mycke kraftigt. Var på djursjukhus i 2 veckor. Är bättre men den sista svullnden vill inte gå ner. Någon som har några bra tips. Mycke tacksam för svar. :confused:

Sv: Lymfangit

Är det verkligen ingen som har några bra tips,funderingar eller erfarenhet om detta?

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 609
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: animalasia
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
999
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka