Har problem med min hästs bakben som har strulat nu under flera veckor. Redan i december har min häst haft mugg som jag har försökt bli av med genom att tvätta med hibiscrub, torka rent, ta helosan, linda och så vidare. Benet blir bra några dagar, sen är det svullet igen och sen går det ner, och han var lite knackig för ett tag sedan. Det andra benet svällde upp som tusan en morgon utan anledning så han stod i sjukhage, men hittade ingen orsak och det benet är nu helt återställt som vanligt. Men vänster bak är fortfarande lite svullet nästintill varje dag, vissa dagar nästan helt normalt men alltid lite galligt precis ovanför kotan och ganska svullen karlled. Upplever att han blir bättre av rörelse och har därför ridit och longerat under tiden han ej varit halt. Märk inte direkt i ridningen men han har tappat päls vid karleden och är röd, ömmar när man tar där och liksom tappat hudkrystor längsmed benet. Förstår att det nu är dags att ta ut veterinär, men trott att allt mitt fixande och donande skulle räta till problemet... är det lymfangit? tänker att det borde väl vara jämntjockt varje dag och att han är lite knackig mer ihållande? Dock borde muggen vara borta med tanke på hur mycket jag försökt göra rent och så vidare, men hagarna har ju varit så leriga under senaste perioden så vet inte om det beror på det. Tips?