M
MadickenII
Vid fodringen i eftermiddags så tyckte jag att Nordisen stog och lyfte underligt på benen, och vid en närmare koll så visar det sig att båda benen på höger sida är jämntjocka från knä resp has. Riktiga vedklabbar! Hon ömmar lite vid tryck, men är inte nämnvärt varm. Rör sig bra, är inte halt. Har faktiskt inte tempat henne , men hon är pigg och som vanligt
Till saken hör att hästen i fråga fick en senskada feb 05 i just höger fram. Den skadan är nu utläkt men hon kan bli lite tjock i benet till och från. Men detta förklarar ju inte svullnaden i höger bak?!
När jag tar på benet så känns det riktigt hårt och svullet, inte bra alls. Det verkar ju dock osannolikt att hästen ska ha skadat både fram och bak på samma sida, samtidigt! Jag ska ringa veterinären imorgon bitti, och försöka få ut dom samma dag.
Någon som vet råd? Erfarenheter eller liknade?
Till saken hör att hästen i fråga fick en senskada feb 05 i just höger fram. Den skadan är nu utläkt men hon kan bli lite tjock i benet till och från. Men detta förklarar ju inte svullnaden i höger bak?!
När jag tar på benet så känns det riktigt hårt och svullet, inte bra alls. Det verkar ju dock osannolikt att hästen ska ha skadat både fram och bak på samma sida, samtidigt! Jag ska ringa veterinären imorgon bitti, och försöka få ut dom samma dag.
Någon som vet råd? Erfarenheter eller liknade?