Lydnadsresultat på hunddata.

Red_Chili

Trådstartare
Ja, jag visste inte riktigt vad jag skulle sätta för rubrik på tråden.. Men i alla fall, jag roar mig just nu med att kolla vilka salukis som tävlat lydnad och hur bra det gått för dem.
Ser att på flera av dem står det: "Klass 1: 0"

Men alltså.. Hur bär man sig åt för att få 0 poäng? Är det om hunden inte alls klarar tandvisningen? eller att man faktiskt inte klarar av en enda poäng på ett enda moment?

Sv: Lydnadsresultat på hunddata.

Klass 1:0 betyder väl bara att de fått ett 0 pris, alltså inte nått upp ens till ett tredjepris? Har sett många som haft så, men då har det ju alltid stått en summa, typ 59 poäng, efter/under.

Troligen har de brutit tävlingen och därför får de inga poäng utan bara resultatet 0.

På vissa av de hundar jag sett så har det alltså bara stått "Klass 1: 0".. inga poäng under.. Så ja, det måste väl vara så att de brutit.

Nåja, hur som helst kan man väl konstatera att bara jag och Wahidah får några poäng när vi tävlar så lyckas vi bättre än många andra som försökt sig på att tävla lydnad med saluki :D

Troligen har de brutit tävlingen och därför får de inga poäng utan bara resultatet 0.

Håller med Berin.
Såg idag faktiskt, att det står så på ett av min hunds resultat från en lydnadstävling och först blev jag lite fundersam vad det betydde, sen kom jag på att den tävlingen avbröt vi:o:D

Aah, då har jag fått svar på det :D

Om hunden typ... skulle springa bort från planen för att göra något annat eller ta ett ärevarv mitt i programmet, blir man diskad då? :angel: Jag tror inte jag såg något om något sådant i reglerna.. Känns som om de inte räknar med att sådant händer riktigt.

Hahaha :D
För många år sedan hörde jag att man blev diskad om hunden lämnade planen, dock vet jag faktiskt inte om det stämmer då jag varit på flera tävlingar där hundar lämnat planen men kommit tillbaka på en gång och fortsatt programmet.. Dock lär det förmodligen dra ner en hel del på helheten.
Att hundar sticker på glädjefnatt helt plötsligt är nog inte så ovanligt som man kan tro, inte i klass 1 i alla fall ;)
Men du kan ju försöka be din hund att ta sitt ryck MELLAN momenten i alla fall;):D
Jag förmodar att ni snart ska ge er ut på plan?:)

Ärevarv diskas du inte för men nollar ju momentet (om det sker i ett moment). mellan två moment så kan det hända att du får nerdrag på betyget helhetsintryck (eftersom hunden ska gå vid din sida även mellan momenten men inte nödvändigtsvis i fotposition). Lämnar hunden planen är det nog inte så jättebra, vet att förr stog det inte med i reglerna och man fick fortsätta tävla om man kunde kalla in hunden igen men nu tror jag det är ändrat på...och jodå, nog vet dom att det kan hända för det har hänt och ärevarv är inget ovanligt alls..

Så perfekt :D

Den 10/9 är det debutdags för oss! Om knappt 3 veckor alltså. Jag tror egentligen inte att hon kommer sticka iväg på ärevarv eller andra dumheter (hon har iaf ALDRIG gjort det när vi tränat, inte ens när vi tränat i rastgården där hon brukar leka osv) och vi har tränat både med störning och utan störning.

Men.. jag sitter ändå och målar upp skräckscenarion och försöker komma på hur jag ska tackla dem :p Nu har jag dock insett att det värsta som kan hända är att det regnar som fan så att hon vägrar sätta sig eller lägga sig ordentligt och tja... då är det bara att skratta åt eländet.

Fick lov kika lite snabbt men kan inte hitta nåt som nämner vad som händer om hunden lämnar planen.

Fick lov kika lite snabbt men kan inte hitta nåt som nämner vad som händer om hunden lämnar planen.

Tror inte att man har hur lång tid på sig som helst att förbereda sig inför nästa moment och sticker hunden iväg går tiden. Dessutom får man inte ta tag i halsbandet efter linförigheten så det gäller att man får hunden att komma och följa med på röst och handkommandon. Tror inte att man vill fullfölja tävlingen om hunden drar iväg. Man blir nervös och hela tillställningen blir rubbad. Svårt att samla ihop ekipaget igen. :angel:

Aah, då har jag fått svar på det :D

Om hunden typ... skulle springa bort från planen för att göra något annat eller ta ett ärevarv mitt i programmet, blir man diskad då? :angel: Jag tror inte jag såg något om något sådant i reglerna.. Känns som om de inte räknar med att sådant händer riktigt.

Springer hunden av planen så får du försöka kalla in hunden igen. Klarar du inte det så sätts en tid som du får på dig att hämta/kalla tillbaka hunden. När tiden är slut så är det tack och hej.

För 3v sedan när jag var på en kvällstävling så hände det med en golden i 1:an. Då kom frågan upp och det ovan förklarades för mig. Hunden stack dock bara av planen, luktade på en annan hund någon sekund sen vände tillbaka till matte. Jag trodde att dom var diskade för så var det förr, men hon fick en chans till.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 897
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 735
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
Svar
11
· Visningar
2 347
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 744
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka