Lydnadsdebuten avklarad!

Red_Chili

Trådstartare
Ja, så har man alltså tävlat lydnad med saluki... En skendräktig sådan. En skendräktig segpropp ;) Jag längtar nästan tillbaka till då hon var ung och galen och jag klagade på att hon hade för mycket energi.

I vilket fall som helst. Jag sa innan tävlingen att antingen går platsliggningen bra och resten åt helvete, eller så går platsliggningen åt helvete och resten bra, beroende på om jag skulle lyckas väcka henne eller inte. Nu lyckades jag inte med det, så resultaten blev följande:

Platsliggning: 9,5
Tandvisning: 10
Linförighet: 5
Läggande: 6
Inkallande: 7
Ställande: 9
Apportering: 0
Hopp över hinder: 0
Helhetsintryck: 6
Totalt 124,5 poäng = 3e pris.

Vi fick i alla fall ett tredjepris och lite hundmat som kommer bli hundgodis :p

Filmade blev vi också!
Här kan ni se platsliggningen: http://www.youtube.com/watch?v=StngLpzeGjc

Och här har ni resten: http://www.youtube.com/watch?v=DCvlrqbrDlI

Jag kunde inte annat än skratta åt henne, och tja, nu kan det ju bara gå bättre, eller hur? :angel:

Sv: Lydnadsdebuten avklarad!

Grattis till debuten! Det är mycket längre än vad vi har kommit och som du säger så kommer det säkert gå bättre nästa gång, nu har ni ju tävlingsvana! :laugh:

Men vad kul!
Och grattis till ett 3e pris!
Går nog ännu bättre när hon inte är skendräktig:D
Tycker ni är duktiga ändå:D

Haha vad söt hon är :love:
Grattis till debuten! nästa gång är hon väll förhoppningsvis inte skendräktig och piggare :)

Är så att man själv blir sugen på att ställa upp i något med skiten, fast det skulle nog inte gå så bra :angel:

kl*
Grattis till debuten!
blev också jätte sugen att ta min debut nu när jag såg filmerna :D

Tack alla :D

Har anmält till en tävling som är om två veckor också. Får se hur jag gör då, men när vi väl får till allt så brukar det kännas jävligt bra.. Så jag får nog träna på att använda andra apporter än min egna, träna mer på hopp över hinder och sedan försöka komma på hur jag ska göra för att hon ska ha mer energi när vi tävlar :p

Och Anion, det är väl klart du ska ställa upp i något? Bara träna lite innan så går det väl bra? ;)

Gravinda, tror du att ni är tävlingsklara så är det väl bara att köra? :D Jag anmälde till den här tävlingen mest för att verkligen ha en anledning att komma igång med träningen. För en månad sedan när jag bestämde mig för att anmäla så var vi inte alls tävlingsklara egentligen :angel:

haha jo jag har fått höra det hela dagen, och sitter faktiskt med en anmälningsblankett framme, men jag som har blandras måste då lösa tävlingslicens ellerhur?
Men det är ju jätte bra, vi tränar och tränar men har liksom hamnat på en platå och sen lär jag ta debuten nån gång, trots att man är lite lätt livrädd :p

jupp fixade det nu, väldigt smidigt, fick en kod direkt :D
Satan vad nerver man fick direkt.

Tack för motivationen! Din tråd fick igång mig, annars hade jag säkert dragit på det ännu mer :o

Buke är bra till sånt här :angel: (de som peppat mig mest och övertalat mig att anmäla är vänner som jag fått här på buke ;))

Lova att berätta hur det gick sedan! :D

:rofl: :bump: :rofl:

JAG KAN INTE SLUTA GARVA!!! Hoppet var ju bäst, saluki i ett nötskal!!!

Men man ser ju att hon kan, att hon bara sket i det.. under linförigheten vaknade hon ju till ibland och så! Nästa gång tar ni det!!

GRATTIS till att ha vågat er ut på tävlingsplan iaf, nu är debuten avklarad och du kan känna dig lugnare till nästa tävling.. jag menar, det kan väl inte gå sämre!? :rofl: Jättesöt var hon och starkt av dig att hålla dig uppåt tävlingen ut, jag hade nog blivit lika seg och less som hunden!

Wahidah ser ju ut att ha det rätt gött där i gräset i alla fall :D Stort grattis till vad jag tycker är en snygg debut. Nästa gång tar ni förstapris :banana:

För övrigt blir jag också rätt sugen på lydnad. Khaki skulle kanske reda ut det där om jag började träna!

Jag tyckte ni var duktiga! :) Blev inspirerad själv faktiskt! Man måste ju inte ha en brukshund för att hålla på med lydnad! :)

:rofl: :bump: :rofl:

JAG KAN INTE SLUTA GARVA!!! Hoppet var ju bäst, saluki i ett nötskal!!!

Men man ser ju att hon kan, att hon bara sket i det.. under linförigheten vaknade hon ju till ibland och så! Nästa gång tar ni det!!

GRATTIS till att ha vågat er ut på tävlingsplan iaf, nu är debuten avklarad och du kan känna dig lugnare till nästa tävling.. jag menar, det kan väl inte gå sämre!? :rofl: Jättesöt var hon och starkt av dig att hålla dig uppåt tävlingen ut, jag hade nog blivit lika seg och less som hunden!

Visst är hon söt? :D Och tja, alltså, jag kunde inte annat än skratta åt henne. Har sett många som blir sura och griniga när de tränar hund och det går fel, menvafan, hade jag haft den inställningen hade vi aldrig kommit någonstans :angel:

Domaren skrattade också, och tävlingsledaren, och någon som gick med som "extradomare" för att utbilda sig, och publiken...

Fast vi fick en beundrare iaf! Det kom fram en kvinna till oss efteråt och frågade om hon fick ta en bild på Wahidah, för det hade sett så fint ut när hon satt och solade med vinden blåsande i öronen :angel: Såå jag satte Wahidah i solen så att vinden blåste fint i öronen igen, personen fotograferade och var jätteglad sedan :D

Blev inspirerad själv faktiskt! Man måste ju inte ha en brukshund för att hålla på med lydnad! :)

Sätt igång! :D Det är en av anledningarna som får mig att vilja träna och tävla med henne, jag vill visa att det går även med "fel" ras och jag håller tummarna för alla som försöker sig på att träna och tävla med sina "icke brukshundar" oavsett vilken gren man satsar på :laugh:

Wahidah ser ju ut att ha det rätt gött där i gräset i alla fall :D Stort grattis till vad jag tycker är en snygg debut. Nästa gång tar ni förstapris :banana:

För övrigt blir jag också rätt sugen på lydnad. Khaki skulle kanske reda ut det där om jag började träna!

Haha, hon hade det jättemysigt :D Efter tävlingen låg vi tillsammans i gräset och myste i väntan på att få resultat osv. Och tja, det blir 4-5 tävlingar till i höst. Jag hoppas vi ska hinna med ett LP1 :angel:

Och så hejar jag på lite mer för att du ska träna med Kakan ;)

Haha, det var faktiskt lite sött! :D

Tänkte dock på det, hur reagerar hon om du drar upp henne ordentligt på leksak innan? Hur reagerar hon om du berömmer mer mellan momenten? Sistnämnda tyckte jag att det var lite snålt med!

Jag.. försökte. Hon reagerade knappt på blodpudding på tävlingsplatsen (som annars får henne att bli tokspeedad) och visst jagade hon pinne när jag kastade den, men annars var hon väldigt "off". Repet, som vanligtvis är det bästa som finns näst efter blodpudding, tittade hon inte ens på.

Jag berömde en hel del mellan momenten faktiskt (när jag inte drog med henne till platsen där nästa moment skulle utföras :angel:) men det klippte jag bort från filmen och tja, hon var så off att hon inte svarade på mycket alls.

Det dumma var att vi åkte dit kommunalt, så mellan platsliggningen och resten så satt vi i gräset och hon tittade på allt. Det tog ungefär en timme och jag tror att hon blev rätt mycket trött mentalt där. Till nästa tävling åker vi förhoppningsvis med bil, så då kan hon ligga och sova i den mellan platsliggningen och det andra. Hoppas att det kan ge henne mer energi.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka