Lyckan att ha fått ett nytt jobb

Boudicca

Trådstartare
Det här är en skriva av sig tråd.

Jag har haft en timanställning på ett hotell lite längre än jag borde ha gått med på då jag trivts så bra där. Nu när corona kom och lamslog hela världen blev jag givetvis arbetslös utan någon vidare säkerhet och alla mina pass togs bort. Förra veckan fick jag reda på att ett av de många många jobb jag sökt gett resultat och jag hat fått ett nytt jobb!! Sämre betalt men med vissa andra fördelar. Jag är glad och supernervös. Nu till skriva av sig biten, jag har ingen utom min sambo att berätta detta för då jag inte har någon familj eller nära vänner. Jag brukar kunna acceptera att jag är ganska ofrivilligt ensam men just när man blir glad och får positiva nyheter är det extra tråkigt att inte få dela med sig. Min sambo blev jätteglad och köpte blommor åt mig men han är den enda i hela världen förutom jag och nya arbetsgivaren som vet att jag lyckades hitta ett nytt jobb i denna kris.

Och nu vet även ni som läst detta!
 
Grattis! :D Så otroligt skönt det måste kännas! Vet själv hur lättad jag kände mig i början när jag hade fått fast jobb efter år av dumma timanställningar, och då var det inte ens under någon krisperiod eller liknande, så det borde ju vara ännu bättre känsla nu :D
 
Jag relaterar förresten till det där med att det är när något roligt händer som man saknar mest att ha någon att berätta det för. När jag och barnens far hade separerat tyckte jag att det var jättejobbigt att inte ha någon att dela "oj han har lärt sig hela alfabetet" och "nämen vad fort hon kan cykla på sin trehjuling" med. Min familj blir fotobombade på Messenger :)
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 696
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Hej! Om ni har blivit besviken på genomfört medarbetarsamtal och lönesamtal, hur har ni fått tillväga då? Om ni är chefer, hur agerar ni...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
19 232
Senast: Breaktown
·
Relationer Jag hade lagt killar på hyllan efter jag träffade en psykopat/narcissist som jag bröt med i somras. Har jobbat väldigt mycket och grävt...
Svar
12
· Visningar
5 462
Senast: Milosari
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ännu en skriva av sig tråd. Jag mår inte bra och jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig vidare. Det känns som att jag är i ett moment...
Svar
17
· Visningar
2 109
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp