Lyckad klippning

P

puman_22

I går kväll klippte jag min häst. Det var första gången han blev klippt. Trodde att han skulle hoppa och studsa när man satte i gång klippmaskinen men icke. :eek: Han stod still, rörde inte sig en millimeter, stod snällt under hela tiden. Matte blev så glad och stolt över sin häst. :D Såg ut som om han tyckte det var skönt att bli klippt..... Skönt med en häst som man vet att man kan klippa själv :bow: och inte behöver ha en massa personer som håller i hästen för att den ska still..... Är det många här som har hästar som likt min är guda snälla när det gäller klippning? :confused: Läser så mycket här på Buke om att veterinären måste komma och ge hästen lungade för att den ska klippas. :confused:

Jo då den "lille" stod också still men var lite kittlen under magen. :D Har du klippt honom? Trodde Power skulle var mer besvärlig eftersom han är en känslig häst när det gäller ljud och sånt..... :)

Min ponny står absolut stilla när man klipper henne. Sist va hon som klippte henne med barn men hon klippte benita :love: (ingen annan häst)eftersom hon visste att hon var så snäll.

Nä, jag har inte klippt honom för han har ju så LÖJLIG vinterpäls :D, vad kan den vara 1 cm?
Vi ligger inte i hårt träning för OS i år så vi väntar till nästa år med klippningen :).
Efter stora galopprundan blir han bara aaaaaningen fuktig på halsen så det känns inte aktuellt i år. Fast det vetefan om han inte blir pippi om jag skulle klippt honom, igår borrade jag upp ny saltstenshållare till Lillen ( den stooora modellen)och han höll på att vurpa i stallgången så rädd han dlev stackarn :rofl:. Sen kan man rida förbi STÖRSTA cementblandaren som får alla hästar i sken, men inte Lillen, han bara tittar :love:. Tack än en gång för att jag "fick" honom :bow:.

jag tror min kommer att stå still när jag klipper honom.
Har övat med en klippmaskin för människor :o :p
Har inte hunnit fått tag på någon klippmaskin än :o

Jodå den lille kan man lita på när man är ute o rider....sen kan han bli rädd för små "skit saker".... :confused: men i bland är det nog bara som han dummar sig lite :D. Han har aldrig satt någon tjockare vinterpäls så ska du inte rida honom i ridhus så behöver du inte klippa honom. ;)

Min häst brukar först hoppa in i väggen när jag startar klippmaskinen. Men sedan kommer han plötsligt ihåg att det inte brukar göra ont att bli klippt och då står han som ett ljus hela tiden.

Har just köpt en ny klippmaskin. I bruksanvisningen står det att jag inte får klippa rovdjur med den för då kan dett uppstå fara för liv och lem! :rofl: Typiskt - jag som hade tänkt leta upp lite tigrar och lejon att testa maskinen på! :angel:

min häst klipptes idag (första gången jag klipper honom vet ej om han blivit klippt förr)

han va JÄTTESNÄLL..=)
va tvungen att bremsa på slutet när vi finputsade för då tyckte han att det va lite äckligt
men vi klippte det vi skulle med bara bomull i öronen.. (den ena skadade han ut efter ett tag..=)

min kittlig...gissa hur lätt de e...
Men numera går de oxå,dock står han inte uppbunden utan de nån som håller istället

mina står fint uppbundna i gången och väntar på att bli klara!...

ena står still.
den andra klipptess för första ggr för en månad sen bråka en halvtimme men när man väl hade klippt litegrann tyckte hon de va skönt. :smirk:

Sv: Re: Lyckad klippning

sweep skrev:
han va JÄTTESNÄLL..=)
va tvungen att bremsa på slutet när vi finputsade för då tyckte han att det va lite äckligt
men vi klippte det vi skulle med bara bomull i öronen.. (den ena skadade han ut efter ett tag..=)

Ta bomull på rulle, den som är typ 1 dm bred och vira den ett, två varv runt örat och stoppa in änden i örat - sätt typ mansnoddar eller vanliga hårsnoddar om du har en tjockörad häst runt bomullen så ska du se att de inte kan skaka ur den.

Liknande trådar

Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 000
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: cassiopeja
·
Äldre Snart 36 år gammal finner jag mig plötsligt stående utan varken jobb, häst eller man. Mitt liv är ett helt oskrivet blad och det är med...
2
Svar
36
· Visningar
3 106
Senast: Tranan
·
Hästvård Igår kväll vid 16.30 tiden ringde en stallkompis, som skulle passa min häst för en gångs skull. Jag är annars i stallet veckans alla...
Svar
9
· Visningar
5 102
Senast: Siggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25