Lycka är en Älgskånk i skogen!

Lena Furberg

Trådstartare
Årets första Viltspår - och lyckligare vovve får man leta efter! Jag fick knappt på honom selen, han var helt tossig av lycka!! Att han sen tog spåret i flygande fläng, helt okoncentrerad, bara vild och jätteglad, med mig (och min brutna lilltå...) som en påse nötter i spårlinan, det är en annan sak...
Äntligen! sa han bara! ÄNTLIGEN!!!

Picture015.jpg

Senast ändrad:
Sv: Lycka är en Älgskånk i skogen!

Härligt ju! :)

Här har vi också premiärspårat idag (dock inte viltspår) och Garibaldi var också helt salig! :bump:

Fin han är!
Men vad avundsjuk jag är! Vill också lägga viltspår på barmark. Här är fortfarande snö och ganska mycket dessutom i skogen :(

Nu blir jag och Ian jätteavis, lär dröja bra länge innan snön är borta här :(

Och även jag blir avundsjuk! Vill inte tänka på att man kunde se snöpartier om än i skuggan ända in i maj förra året... Vi vill också spåra!

Så härligt, hoppas på många fina dagar i skogen för er under året! Jag siktar på att gå kurs med min lille till hösten och tycker det ska bli buskul!

Åh, så kul. Nu vill jag också ut och spåra med vovven. :bump:

Kanske kan man dra ett spår mellan snödrivorna? Får gå upp i skogen och kika imorgon.

Fuskigt! :D Jag gick och kikade igår att jag nog skulle kunna lägga ett spår idag, i natt kom det lite drygt 5 cm snö... :crazy: Så det blidde inget spår idag kan man säga... :angel:

Härligt! :bump:

Vi hoppas kunna lägga första spåret i helgen.. Är ju snöfritt på vissa ställen så man bör kunna få ihop iallafall ett kortare spår :)

Fast just nu ser prognosen för Linköping inte så rolig ut - ska snöa både torsdag och fredag.... :( Jag hade också siktet inställt på spår i helgen men det beror ju på hur mycket snö det kommer.

Bah!
Jag har väntat på att få spåra SEDAN NOVEMBER när första snön kom (och har legat kvar sen dess). Inatt kom det mer snö...

Men det är ju roligt att någon kan få göra roliga saker ;)

Jag har ju bara ytterligare en anledning att flytta söderut...

Fast just nu ser prognosen för Linköping inte så rolig ut - ska snöa både torsdag och fredag.... :( Jag hade också siktet inställt på spår i helgen men det beror ju på hur mycket snö det kommer.

Åh typiskt! Hoppas prognosen har fel, vill inte ha mer snö!

Vad härligt det ser ut med en lycklig hund!

Hur många gånger kan man använda en skånk? eller är de "förbrukade" efter en gång?
Har tänkt att testa med min hund men har bara gått personspår tidigare...

Så länge du inte låter hunden tugga i sig den så går den att återanvända ganska många gånger. Du märker när den blir lite väl snuskig..
Du fryser alltså in den igen mellan.

Men!! Vart bor du egentligen? Var och plumsade i skogen igår och hade snö upp till midjan, skulle tro att vårt första spåret blir om ca 3 månader först :(

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 582
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka