Lutar mig framåt

A

ArabianGirl

Hej, jag har ett litet problem med min sits!

Det är så att jag lutar mig framåt i traven, och även lite i galoppen.

Traven är värst, eftersom det är i lättridningen jag lutar mig framåt. Jag har otroligt svårt för att luta mig tillbaka och rida lätt samtidigt, kanske kan bero på min sadel, har bara en allround mot hopp och har inte råd att köpa en ny just nu.

Men, någon som har några övningar eller så jag kan göra?

Tränare ska jag inte börja rida för förrän i sommar.

Sv: Lutar mig framåt

När jag hamnar i obalans så försöker jag tänka att jag skjuter in bäckenet under mig, dvs skjuter in rumpan så att jag verkligen sitter på sittbenen. i traven försöker jag också att följa hästens rytm ganska aktivt, ofta hamnar man såpass mycket efter i rytmen att när man börjar följa rytmen så känns det som att man "driver" med sätet, dvs man skjuter fram bäckenet för varje stega som hästen tar.

Sv: Lutar mig framåt

Har fått tipset att man ska tänka att det sitter en tråd i naveln och att någon drar i den varje gång man reser sig upp i lättridningen så att magen kommer frammåt, hoppas du förstår vad jag menar :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 067
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 478
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II