Lutar mig för mycket framåt

E

ejn

Hur ska jag göra för att sluta luta mig för mycket framåt när jag rider?
Tänker på det hela tiden och tränaren gör det men likförbannat så åker överkroppen fram:cry:

Sv: Lutar mig för mycket framåt

Om du bara ska rida i skogen tänk hela tiden på att du ska sitta rakt. Om du rider med någon annan säg att de ska påpeka det hela tiden. Försök att sittalängre fram i sadeln.

Vet inte om det funkar, men om man inte testar får man inget veta.:rofl:

Hmm.... Ibland gör det faktiskt inget om man lutar sej liite framåt, är hästen fortfarande lite bogtung hamnar du i balans med hästen. Och har man hittat hästens balans kan man sen försöka påverka den lite successivt till att flytta sin balans bakåt = samla sej.

Men känner du att du faller för mycket framåt så du stör hästen kan du försöka tänka på att spänna bukmusklerna och tänka att din överkropp växer lite uppåt (bakåt också om du vill överdriva..)
Har själv haft samma problem eftersom de hästar jag haft har haft relativt dålig balans i traven och har kunnat sakta ner hel plötsligt för att de tappar balansen :p det var det här tipset jag fick av min tränare och jag tyckte det hjälpte för min del.

min mamma hade samma problem. jag gav henne tipset: låtsas att någon drar dig i håret rakt upp!
För mamma funkade det... lycka till!

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 762
Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
1 065
Senast: Tilly_85
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 680
Senast: Freazer
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 844
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar