Sv: Lutar åt

Förövrigt, så är det en importerad, välmeriterad avelshane som har tikar inbokade för parning denna sommar och även för nästa år, så tro mig, det är INTE ett lätt beslut för mig att avliva honom.

Jag har Inte kvar en hund som är opålitlig vare sig det rör sig om mentala fel eller demens som är orsak till opålitligheten!

Gnist skrev:
Jag har ju trots allt "bara" 26 års hunderfarenhet, är utbildad hundvårdare, håller kurser för hundar och deras ägare och jobbar med hundar dagligen :smirk:
Så min kunskapsnivå på hundar och speciellt mina egna måste ju bara vara extremt låg......:angel:
Och hunden är ju som sagt dessutom kollad av vet. UA nyligen...

vad vräkig du ska vara med dina kunskaper då o meriter sånt gillar inte jag :rofl: :rofl: :rofl:

I dom flesta fall så tror jag att ägaren vet vad som är bäst för sin hund.. I ditt fall tror jag det defenitivt! Det är aldrig lätt att behöva ta ett sånt beslut! Finns alldeles för många som väntar för länge!
Det är i dom flesta fall inte snällt mot vovven! *tröstkram*

Trist... Jag satt senast idag (eller var det igår?) och skrev om de grå tinningarnas charm. Sant är att gamla hundar kan bli lite si och så. Oftast till det sämre, men oftast helt oskydligt (lite mer kottar i öronen, men så pass erfarna så de ställer för den skull inte till något) Men lite mer egna... Tråkigt att det blev lite för mycket...

Det är alltid eländigt att ta bort en gammal trotjänare speciellt om det som i ditt fall kommer plötsligt.
Vår förra hund tappade vidvinkelseendet på ålderns höst och kunde morra till och markera hugg om han inte hann vara med på att man kom, han var döv också så det spelade väl in.
Vi hade beslutat att ta bort honom innan det hände något med något barn inblandat, men det var tungt så vi drog på det några veckor och en dag fick han tydligen någon form att hjärtproblem så det blev akut att ta ner honom. På något vis kändes det bättre för då var han ju sjuk.

Gnist skrev:
Jag har ju trots allt "bara" 26 års hunderfarenhet, är utbildad hundvårdare, håller kurser för hundar och deras ägare och jobbar med hundar dagligen :smirk:
Så min kunskapsnivå på hundar och speciellt mina egna måste ju bara vara extremt låg......:angel:
Och hunden är ju som sagt dessutom kollad av vet. UA nyligen...

så jävla trött på folk är jag som kallar sig för djurvänner och förståsigpåare inom området när det bara är pengar som är det viktigaste.så länge en hund är en inkomst på en "hundfabrik" så är den ok, men sedan är det tack och hej. då finns inga andra alternativ förrutom avlivning, för det är ju så lätt att skaffa sig en ny inkomstkälla.de flesta rötägg har jag sett inom branschen hos dem som kallar sig "seriösa".
jag har haft hund hela mitt liv så en hel del tvivelaktiga sk seriösa penningkåta uppfödare har jag mött. där hunden över huvudtaget inte är intressant som en individ.
usch för sådant patrask
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

*kl*

Ehh hallå!
Nu behöver jag inte försvara Gnist för det klarar hon så bra själv!
Men att folk ska börja kläcka ur sig otrvligheter på forumet om nå´t dom inte har den blekaste aning om gör mig så jävla förbannad:devil:

Gnist är en mycket duktig och kapabel hundägare som ser sina hundars bästa. Hannen ifråga har planerade parningar i sommar så att påstå att det handla om pengar är rent BULL!

Att hoppa på nå´n som ändå mår dåligt av att behöva ta beslutet att avliva en vän är rent fördjävligt!

Ush, vad jag blev upprörd såhär en lördagsmorgon *mutter mutter*

Åh Gnist, så ledsamt!

Önskar att fler hundägare agerade så ansvarsfullt som du gör.

Kram.

Jag instämmer med dig Kristel.

Verkligen ledsamt att det skulle sluta så här. :(

För mig känns det extra känsligt eftersom jag själv står i en liknande situation.

Och hos oss har inget definitivt beslut tagits ännu.

Zaxxa skrev:
så jävla trött på folk är jag som kallar sig för djurvänner och förståsigpåare inom området när det bara är pengar som är det viktigaste.så länge en hund är en inkomst på en "hundfabrik" så är den ok, men sedan är det tack och hej. då finns inga andra alternativ förrutom avlivning, för det är ju så lätt att skaffa sig en ny inkomstkälla.de flesta rötägg har jag sett inom branschen hos dem som kallar sig "seriösa".
jag har haft hund hela mitt liv så en hel del tvivelaktiga sk seriösa penningkåta uppfödare har jag mött. där hunden över huvudtaget inte är intressant som en individ.
usch för sådant patrask

Så som Gnist handlar och tänker, så tänker en seriös hunvän. Det har ingenting med pengar och göra utan det är något som inte stämmer hos hunden på sistone och det blir en fara att ha den hemma. Tycker det är himla dålig stil av dig och bara komma och vara otrevlig utan någon anledning. Det är onödigt....om du vill ha hundar som biter dig så varsågod men jag tror inte att någon annan av oss skulle vilja det. Eftersom vi andra är seriösa hundmänniskor

Öhh?? :confused:

Så du tycker det är ok att behålla en hund som kan hugga en helt oprovocerat?

Önskar att fler hundägare agerade så ansvarsfullt som du gör.

Exakt min mening.
Och jag hoppas att folk kan lära sig av att läsa om hur Gnist resonerar.

Zaxxa skrev:
usch för sådant patrask

Varför måste man uttala sig på det där sättet i en tråd om en hund som ska avlivas? :(

Respektlöst och barnsligt!

Finns det nån som tvivlar på att Gnist inte vet vad hon pratar om?
Jag har haft hund hela livet (30år) men jag har inte samma erfarenhet som Gnist som jobbat med detta och lever med hundar på ett helt annat sätt än de flesta.
Jag skickar en stor kram till gnist och hoppas att det ordnar sig.
Och ett skäms till er som inte förstår utan gruffar åt henne.

MEN URSÄKTA MIG!!!
Om hon nu bara skulle tänka på pengar som du skriver ! så skulle hon ju behålla hanhunden som har parningar bokade !!!!!!!!
Det är ju inte så svårt om man nu som du säger har en hundfabrik ! Då kan man ju bara stoppa undan den någonstans och plocka fram vid parningar !!!!!!

En seriös hund uppfödare tar hand om sina hundar och tar sitt ansvar när dom inte fungerar som dom ska ! och att behålla en hund som är aggresiv är inte shysst mot hunden !! Jag förstår inte hur man kan hoppa på någon som verkligen tar sitt ansvar som både uppfödare och hundägare! Det värsta jag vet är missriktade såkallade DJURÄLSKARE!!! som bara ska spara på alla djur och skiter i hur dom mår :mad: :cry:
Kan tala om att jag själv är uppfödare och har en mycket gammal hund här hemma hon fyller 19 i sommar :love: Men vid minsta tecken på nått så somnar hon in !

och OM jag hade en hund som Gnist har som har visat aggresivitet så hade jag oxå tagit bort den !!!

En stor eloge till dig gnist som gör nått som fler människor skulle lära sig att göra !!!!!:bow: :bow:
En stor kram till tröst !!!

tesora

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 463
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 694
Senast: Tantan
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 033
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 869
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama