Lustig ibakdelen

L

linus11

Mitt sto beter sig lustigt. Hon är inte halt men när man ska vända henne om i boxen vänder hon sig lustigt. Liksom står kvar och bara vänder sig om genom att flytta framhovarna. (svårt att förklara) När hon står i gången vilar hon hela tiden på varannat bakben och helt plötsligt skjuter hon ut bakbenet rätt ut. Som en spark men åt sidan istället. När man lyfter vänster bak kastar hon upp benet med världens fart. Tänkte patella?? Hon ömmar ingenstans och jag kan inte känna värme eller ökad puls. Märks inget på henne när man rider. Hon är precis som vanligt. Hmmm!!

Sv: Lustig ibakdelen

ishias, eller hur det ny stavas... är det första jag tänker på. Absolut nåt du ska kolla upp hos en veterinär ialla fall..

Mvh Domino_s

Det låter ju som patella fast ändå inte... vid patella är hästar ofta ömma i biceps muskeln som sitter ovanför hasen. den brukar vara spänd. massage kan hjälpa. spatt var en annan tanke... men det är nog att ta i att misstänka spatt. hoppas din häst blir bättre!

Är det något som kommit plötsligt är det ju värt att kolla upp veterinärt eller via duktig ET... alla plötsliga förändringar har ju oftast ett skäl. Sen är det ju alltid positivt att det inte känns under ridning, om det är något så borde det inte hunnit bli så mycket

Är det något som kommit plötsligt är det ju värt att kolla upp veterinärt eller via duktig ET... alla plötsliga förändringar har ju oftast ett skäl. Sen är det ju alltid positivt att det inte känns under ridning, om det är något så borde det inte hunnit bli så mycket

Åker till klinik på torsdag. Dom trodde tuppspatt. Men men det återstår att se. Suck!! NERVÖS!!!!

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 057
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 929
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 769
Hästvård Har en ponny som skoddes på fredagen, inte visade någonting på lördagen men på söndagen påväg in (från knölig och frusen hage) var han...
Svar
4
· Visningar
1 175

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Tillbaka