Lustig gång på asfalt?????Hjälp...

Empalie

Trådstartare
Hej på er alla!

Har blivit lite fundersam på min pålle, har haft ett halvår med en envis hovledsinflammation som för ca två månader sedan gav med sig. (är helt ren i ongering och kollad extragånger inne på ATG)Mycket kämpande men nu är det förhoppningsvis utläkt. När man släpper ut pållarna på morgonen så går man uppför en grusbacke precis vid stallet, sedan kommer det en bit raksträcka åt höger som är asfalt(ingen backe utan rak väg). Min pålle går ut jättepigg och går som bara den när man kommer upp på asfalten ändras plötsligt gången lite, han ser ut att gå på fint men man hör att det är en annan rytm.......han har haft detta väldigt länge nu och trodde det berodde på hans hovled men eftersom han nu är friskförklarad......innan gick han ju orent vart han än gick och stlet och man såg att han hade ont.

Jag har börjat sätta igång mycket försiktigt och när vi hade ridit och går hem på asfalten går han precis som vanligt och man hör inte den lustiga gången. Detta gör mig förvirrad:confused: :confused:
Har börjat sko honom på ATG och han har skotts med kortare tå än innan, kan det ha betydelse, eller är det att underlaget ändras.
Förstår inte...???

Sv: Lustig gång på asfalt?????Hjälp...

Hästen är pigg och glad, han är varken varm eller gallig längre som han var innan runt hovleden. Har haft en equiterapeut och kollat på honom och hon tycker han för tillfället är jättefin i kroppen...

Han tycker inte asfalten känns halkig? Min blir som bambi på hal is på betong (i stallet) och på asfalt, särskilt när skorna är slitna i slutet på skoperioden/innan skoning.

som ovan:

vägen kanske är halkig eller annorlund att gå på för h*n..

Liknande trådar

Hundhälsa Rio är trasig igen :(. Och nu känner jag mig lite rådvill... I fredags skulle vi spåra och innan det gick vi en promenad. Jag värmde upp...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 023
Senast: Sleepy
·
Hästvård Varning för långt och rörigt inlägg... Jaha. Efter att ha haft massa problem med min pålle så beslutade jag mig för att skaffa ny häst...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 404
Senast: Coolfrees
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 048
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
7
· Visningar
1 712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka