• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare spindel_17
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 130
S

spindel_17

hur mkt lusern hackad strå ger ni???
hur ofta köper ni nytt???

Sv: lusern

Det beror på hur mkt jag behöver ge för att få upp proteinet- inget just nu då höt är skyhögt med protein

Just nu ger jag lite drygt 1 kg, kanske blir det mer längre fram.

Jag köper mer när det tar slut, när annars? ;)

ja men jag menar hur länge räcker säcken??
för min räcker typ en och en halv vecka typ o jag gör av me 2kg /dag

men säcken räcker juh olika länge beroende på hur mkt man ger lixom... lätt o räkna ut, bara ta hur mkt där e i säcken / med hur mkt du ger per dag så ser du hur många dagar den räcker...

ja jo men jag var nyfiken på hur ofta ni behöver köpa nytt

Ja, när jag gav hackat strå så gav jag väl runt 2 kg/dag, säcken var på 20 kg så det räckte i 10 dagar.

*kl*

någon som vet ungefär vad minimumgivan av lusernhack för att över huvud taget få någon effekt är? börjar fundera på om jag kastar pengarna i sjön...

*kl*

någon som vet ungefär vad minimumgivan av lusernhack för att över huvud taget få någon effekt är? börjar fundera på om jag kastar pengarna i sjön...

Jag ger min en sån där "godisbytta" som dom brukar ha lösgodiset i i affärerna :angel:, det innehåller 2 liter.
Vet inte hur mycket det väger men inte är det mycket.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 567
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
1 446
Senast: Andromedae
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
661
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka