Lusern vad...

Mysaan

Trådstartare
är det egentligen? Jag har aldrig hört talas om det så jag är nyfiken. Kan det ges istället för havre och betfor eller ger man det oxå? Är det dyrt?
 
Sv: Lusern vad...

Enkelt utryckt är Luzern pelleterat eller hackat gräs.En bra kompletering om man tex har dåliga värden på sitt stårfoder/grovfoder
 
Sv: Lusern vad...

Det har varit 2 trådar om det bara den senaste veckan bara!

Använd sökfunktionen eller leta ett par sidor bort så hittar du infon du söker! :)
 
Sv: Lusern vad...

lusern kmpletterar havre väldigt bra - lusern har högt kalcium - havre lågt, lusern har fibrer - havre stärkelse,
dåligt protein i höet - ge lusern som har hyfsat högt protein...
massa fördelar, kanske lite lågt i energi... men 1-2 kg är väldigt bra...
 
Sv: Lusern vad...

jag brukar ge mina hästar lite lucern hackat strå dels för att de ska tugga maten lite längre. Kanske bara en grej jag har fått för mig... :smirk: Har även lite lågt energiinnehåll i grovfodret.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min väldigt matglada häst som äter det mesta har nu visat att gränsen går vid alldeles för mycket tillskottspulver i hennes 2 dl havre...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 546
Senast: Silje
·
Foder & Strö Alla har väl hört att pektin från betfibrer är mumma och bra för de goda bakterierna i grovtarmen. Om man vill ge betfor för att få den...
2
Svar
21
· Visningar
2 890
Senast: Oknytt
·
Hemmet Måste köpa en ny tvättmaskin och det blir nog en Logik. Men har aldrig hört talas om det märket tidigare. Är det ett bra märke? Någon...
Svar
2
· Visningar
1 101
Tjatter Jag köpte en kanna på loppis för några år sen. Köpte den för att mönstret gör mig glad. Jag har undrat hur gammal den är och var den...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp