Lure Coursing...

Sv: Lure Coursing...

Det är jättekul! :)
I alla fall om du frågar den Saluki vi hade när jag var liten. :D
Det är en simulerad harjakt, där man har ett stort fält, en lång lina med en "trasa" i ena änden, och en motor som drar in linan. Linan har man då lagt i kringelkrok på fältet runt en massa pinnar som sitter fast i marken, så när motorn drar in linan så dras ju "trasan" i sicksack runt alla de pinnar som man lagt ut linan runt. Hunden jagar trasan, som far fram och tillbaks över fältet och ändrar riktning ungefär så som en hare gör.
Typ så fungerar det (hoppas du hängde med). :D
Här kan man läsa mer:
http://www.vinthund.se/lc/lure_coursing_info.htm

Sv: Lure Coursing...

Såg idag :D
Var och kollade med en som jag känner. Hon har 3 Salukis :love:
Men bara en var med idag.
Hundarna var verkligen jätteglada. Hon som jag var med känner några som har en Saluki-kennel i boden, och dom var här med 5 hundar. :)

Tack för förklaringen, det hjälpte mej att förstå mkt mer när jag var på plats :bow: :D

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
670
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 968
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 742
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila