Lurar hon mig?

Sv: Lurar hon mig?

fast då lär hon ju upplysa TS om det, ifall så är fallet. TS förväntas ju ta ledigt hit och dit och hennes tid är ju tydligen inte värd någonting?!

Jag hade avslutat kontakten med någon som inte håller vad de lovar.
Krånglar det redan så vad ska det inte göra om något händer med hästen:crazy:
Risken finns att du står med en häst som du inte kan lämna tillbaka efter uppsägningstiden/kontraktets slut och vad gör du då?
Se dej om efter någon annan häst är mitt råd, det finns massor av seriösa människor som vill ha fodervärd till sin häst och som inte krånglar.

Om man får förhinder av något slag så talar man om det i god tid och drar inte en massa historier om varför, man måste inse att ens egen tid är lika värdefull som någon annans och det gör inte den här hästägaren.

Det låter ju som helt ok ursäkter de hon har att du inte kunnat komma. Så det behöver ju inte vara ngt skumt.
Men å andra sidan, hur många ggr ska du behöva ta ledigt? Jag tycker hon behandlar dig nonchalant, jag skulle aldrig behandla en spekulant på det viset. Det går att lösa, kunde en kamrat ha hämtat hennes andra häst eller lämnat hästen till dig? Hade det gått att ändra arbetstiden litegrann och du kunnat komma tidigare/senare? Med största säkerhet.
Men människan kanske är en sådan där ostrukturerad person som inte menar ngt illa? Men är man sådan, då brukar man förr eller senare missa en chans också... ;)

Tack för alla era svar!

Det är "bestämt" att dom ska komma kl 1600 idag och än så länge har de tinte ändrats :grin:.
Mitt huvud säger ju också åt mig att jag borde leta efter en annan men mitt hjärta slår lite extra för just denna kille.

MEN idag är det eller aldrig, ändrar hon det idag så får det vara så, hur tråkigt jag än tycker att det är :cry:

Ska strax iväg och sola sen direkt till stallet, men lovar att uppdatera ikväll när jag kommit hem!

Håll tummarna!

Håller tummarna för att de dyker upp! :laugh:
...Och säger som de andra. Kommer de inte, hitta en annan.. Det finns så många fantastiska hästar!

Jag skulle ha en häst på foder för några år sedan.
Var & provred, riktigt trevlig häst :love:

tyvärr var det en del strul med ägaren.
Jag tackade för mig & fortsatte leta häst.

Men jättekul hästen faktiskt dök upp till slut, önskar er varmt lycka till i framtiden :banana:

Senast ändrad:

Dom kom :D. Hästen står just nu ute i stallet :)

Åh vad kul! :bump:

Dock förstår jag inte riktigt om man har bestämt en sak, som kommer förändra för en person (henne själv) att hon kan skaffa en ny tävlingshäst. Varför kommer man inte och lämnar hästen, eller att den blir hämtad på den tid som är bestämt? Jag menar, har man bestämt så har man, och sen första gången kanske man kan gå med på de, men andra gången, nee, då kan man väll säga nej till jobbet? :confused:

Oj vad svammligt det blir, men hoppas ni förstår. :D

Vad roligt att hästen kom till sist! Hoppas alla papper är i ordning nu så resten av kontakten med ägaren går smidigt och problemfritt.

Om jag fattade det rätt så var ju faktiskt måndag den dag ägaren först sa till dig (efter hon hade ändrat då hon skulle hämta sin nya häst), och måndag fick du oxå hästen. Så det är ng inte alls säkert det blir krångel.
Tror det enda problemet som fanns där var att du var (lite för) ivrig och taggad, hon upptagen och stressad ( jag har också jobbat timmar inomvården. och tro mig, det är en konstant press att få ihop tillräckligt med timmar varje månad. jag har -trots det är olagligt- blivit tillfrågad mer än en gång om jag kan fortsätta och jobba natten efter ett kvällspass. man är lite rättslös som timmis.)

lycka till med pålle! :)

Jag skulle dra öronen åt mig om jag vore du. För om hon är så här strulig nu hur ska hon då inte bli sen, om det tex händer något med hästen, om du måste lämna tillbaka den etc etc?

Ja jag håller med här totalt!:confused:
Var rädd om dig!

Om du får hem hästen se till at ni har ett jätte bra skrivet kontrakt, så det inte blir nått br¨åk eller så ,,, det verkar ju lite knepigt de där,,,

jag har varit med om liknande, dock gällde det inte en häst utan en garderob då :p
det vart himla irreterande när man beställt släp för hundratals kronor och sedan åker en bit för att hämta och så är hon inte hemma 2 gånger i rad, hon ringde inte ens upp mej igen, så det blev inget köp. Men jag ringde henne fram till 12 på natten och då hade människan dragit ur telefonjacket :devil:

Som den över mig har skrivit.. noga med kontraktet osv, min kompis har varit med om att hon har fått en super gullig häst och efter 2 år har pucko tjärringen kommit och hämtat den under natten, där fanns inga papper skrivna då hon inte ville skriva kontrakt (den "f.d" ägaren).

Senast ändrad av en moderator:

Vad skönt att det inte bara var toma ord! Du har ingen bild? :)

Jodå! Visst har jag det! :D
Här har vi underverket!

26148390.jpg

26148319.jpg

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min luciadag i "korthet"... 12.15 (skulle vara 12.05 och jag hade suttit i foajén sedan 11.55) stod chauffören och bultade på porten...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 630
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 550
Senast: Raderad medlem 147980
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 300
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna