Lurade försäkringskassan på närmare 900 000

Sv: Lurade försäkringskassan på närmare 900 000

(Ridsport)
En 40-årig kvinna i norra delen av Stockholms län, som bland annathaft omfattande verksamhet med hästar, har lurat försäkringskassan på närmare 900 000 kronor.

Läs mer...
:eek::eek::eek:
Det är fler sjukskrivna hästägare som borde synas mer i sömmarna. Kan man sköta om sin häst med allt vad det innebär så kan man också arbeta motsvarande tid på en arbetsplats.

Det är fler sjukskrivna hästägare som borde synas mer i sömmarna. Kan man sköta om sin häst med allt vad det innebär så kan man också arbeta motsvarande tid på en arbetsplats.

Så är det absolut inte alltid, när du tar din egen häst är det du själv som sätter kraven både på hur det sköts och fram för allt hur lång tid det får ta.
Det finns inte en arbetsgivare i världen som varit beredd att låta det tex ta 4 timmar att mocka sin box om det är det som krävs för att det ska gå att genomföra, men jo det finns helt klart folk som fuskar...

/Camilla

Hon fakturerade alltså ca 79.000 kr i månaden? :eek: Och ansåg sig ändå behöva sjukpenning?

Man behöver inte ha arbetsförmåga för att ha häst, men har man så mycket ork att man kan dra in 79.000 i månaden så tycker jag att man verkar ha god arbetsförmåga.

Det är sånt våra skattepengar går till.. Sponsra "sjukas" intressen..

*delvis kl*

Kruxet är ju bara att de "sjuka" förstör otroligt mycket från de som är sjuka på riktigt. Alla knölas ihop till en homogen grupp som lätt blir misstrodda pga människor som fuskar. Jag fattar inte heller riktigt hur de lyckas med det, det är inte så lätt att bli sjukskriven och få det godkänt idag.

Jag tror inte att det är någon vare sig sjuk, frisk eller mittemellan som har något emot att den här typen av "sjuka" åker fast.

Alla som är sjukskrivna och har barn då??

Hon fakturerade alltså ca 79.000 kr i månaden? :eek: Och ansåg sig ändå behöva sjukpenning?

Man behöver inte ha arbetsförmåga för att ha häst, men har man så mycket ork att man kan dra in 79.000 i månaden så tycker jag att man verkar ha god arbetsförmåga.

Fast dra in de summorna betyder ju inte att det hon får i handen är dessa summor. Hon kanske hyr ut hästar eller byggnader (ridhus) och samtidigt kanske har en hel del i utgifter. Det kan man inte utläsa i det lilla som står i artikeln

Fast dra in de summorna betyder ju inte att det hon får i handen är dessa summor. Hon kanske hyr ut hästar eller byggnader (ridhus) och samtidigt kanske har en hel del i utgifter. Det kan man inte utläsa i det lilla som står i artikeln
Det spelar ingen roll hur mycket eller hur lite man fakturerar. Det är lika mycket fusk med sjukpenningen iaf och då ska dom "sjuka" klämmas åt ordentligt :devil:

Varför tog mitt inlägg bort ???

Ja ja eftersom här sitter endel och tycker att dom betalar så mycket skatt till de fuskande sjuka ska gå in till Forumet Resurs som drivs för de sjuka och där kan man läsa hur verkligheten ser ut innan man kastar ur sig massor av skit .

Respekt för sjuka och de utsattas rätt i samhället Googla på detta så kommer ni rätt ..

Visste inte att man inte ens fick lägga ut en länk till ett annat forum :confused:

Då hade det kanske varit bättre att plocka länken istället för hela inlägget ?

Mia

Mitt inlägg togs också bort. Kan iofs vara för att jag ev citerade ditt inlägg, minns inte riktigt ;)

Mitt inlägg togs också bort. Kan iofs vara för att jag ev citerade ditt inlägg, minns inte riktigt ;)
Nej, det var nog så att du försvarade den sjuke (som egentligen inte var sjuk) som fuskade vilket inte gillades ;)

Det är förbaskat märkligt att Försäkringskassan inte är mer noga och kollar upp vem som får ersättning! :mad:
För när det gäller människor så sjuka så de knappt kan gå upprätt så går det bra att dra in ersättning, jösses vad tid och pengar de kan lägga ner på att hindra att de får någon ersättning!

Försäkringskassan verkar vara som att spela på Lotto, det dras lott om vilka som ska få ersättning och vilka som blir utan! :mad:

Precis! Är man sjuk på riktigt så vill man nog att sådana samhällssnyltare som den i artikeln åker dit så det ryker om det!
Borde bli att betala tillbaka med ränta!

*delvis kl*

Kruxet är ju bara att de "sjuka" förstör otroligt mycket från de som är sjuka på riktigt. Alla knölas ihop till en homogen grupp som lätt blir misstrodda pga människor som fuskar. Jag fattar inte heller riktigt hur de lyckas med det, det är inte så lätt att bli sjukskriven och få det godkänt idag.

Jag tror inte att det är någon vare sig sjuk, frisk eller mittemellan som har något emot att den här typen av "sjuka" åker fast.

Jag håller med dig. Och det borde vara riktigt hårda staff på den här typen utav fall.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ridtränaren som anklagats för att ha förgripit sig på unga tjejer fick stort avgångsvederlag när han tvingades bort. Enligt den skånska...
Svar
9
· Visningar
1 553
Senast: Novali01
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En kvinna i Småland lurade till sig flera tusen kronor genom att lämna falska räkningar gällande en häst till sitt försäkringsbolag. Nu...
Svar
0
· Visningar
546
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Utmärkelsen Årets ridskola 2017 går till Sollentuna Ridklubb, bland annat för deras systematiska satsning på medarbetare och...
Svar
0
· Visningar
496
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ett företag i vindkraftsbranschen har fördelat inte mindre än 100 000 kronor till nio föreningar i Nässjö kommun. 40 föreningar hade...
Svar
0
· Visningar
351
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama